Descargar

Sigue esta ruta con tu móvil!

Identificador de la ruta (Wikiloc ID): 1240327

Vista: 2238 veces, descargada: 53 veces
cerca de  Appy, Midi-Pyrénées (France)

RECORDA si et posiciones sobre el nom de l'excursió es posarà de color blau, clica amb l'esquerra i enllaçaràs amb les fotos de l'excursió que estant al Picasa. Sortida - arribada, poble d'Appy (Ariéja, Catalunya nord - França). Per arribar-hi, sortir del poble de Luzenac (carretera d'Ax les Thermes a Foix) per una carretera local en direcció als pobles de Unac, Bestiac, Lordat, Axiat i Appy. En arribar al Poble d'Appy, trobareu una petita carretera que us portarà tot pujant i passant per un carrers molts estrets a l'aparcament que està sobre el poble. Agafarem el camí molt fressat i senyalitzat amb pintura groga que ens pujarà a l'Estany d'Appy. Aquí trobarem i seguirem el Sender de Sant Bartomeu (pintura vermella i groga) que ens pujarà al Coll de l'Estany d'Appy. En el coll, girarem i seguirem sempre per la carena ( direcció est ) a trobar el Coll de Girabal. Continuarem pujant i carenant fins al Pic de Sant Bartomeu. És un gran mirador de 360ª amb grans vistes sobre l'Ariéja en especial sobre el Pirineu. La Tornada, la podeu fer tornant al Coll de Girabal i baixar seguint tota la vall de Sauquet (direcció sud) fins a la Jassa de Seders. Nosaltres agafarem el camí (pintura groga que surt uns 50 metres abans del Pic de Sant Bartomeu direcció sud) que baixa seguint la carena. En arribar al primer coll girarem (direcció sud- oest) i baixarem sempre en direcció a la Jassa de Sedars. La pendent és força forta, però sempre és sobra herba. Aquest recorregut és molt ràpid però no està senyalitzat. Si voleu, podeu continuar el camí senyalitzat sempre seguint la carena del Serrat de Bertenac i quant esteu a l'alçada de la Jassa de Sedars, deixar el camí i gireu per la carena en direcció a l'Oest per anar a la Jassa. De la Jassa, creuarem el pla en direcció oest i seguirem al Rec de Girabal (direccio sud-oest) fins a trobar un pas per creuar el filat del bestiar. Continuarem per el camí que marxa planejant (direcció oest) i ens portarà a trobar el camí de pujada, el seguirem tot desfent el recorregut de pujada fins arribar a l'aparcament. Cartografia I G N, mapa 2148 ET Ax- les Thermes.