Descargar

Ver detalles

Sigue esta ruta con tu móvil!

Identificador de la ruta (Wikiloc ID): 1828561

Vista: 5862 veces, descargada: 56 veces
preto de  Orhaniye, Bursa (Türkiye)

Hedefimiz Kilimli Göl'de kamp yapmak, ertesi gün zirve yaptıktan sonra Oteller Bölgesi üzerinden Karabelen'e inmek ve Bursa Zirve grubu ile buluşup Pazar günü Teleferik semtine inmekti. Orhaniye Köyünden akşam yürüyüşe başladık. Hava kapalı sayılırdı. Yağış bekliyorduk. Aynalı Göle birkaç yüz metre kalınca önce hafif çiseleyen yağmur yerini birden çok sert fırtına ve sağanak yağışa bıraktı. Herşey saniyeler içinde geliştiğinden ve çadır kuracak düz bir alan bulamadığımızdan donuma kadar ıslandım. Keşke iş donun ıslanmasıyla bitseydi. Gece 12 dolaylarıydı.. sis, yağmur, fırtına, şimşek, soğuk tüm olumsuzluklar birleşince parmaklarımı hissedemedim ve çadır kurmadan içine girmeye karar verdim. Çadır içindeki ufak su göletini ıslak çamaşırlarla bir nebze azalttım. Kuru kalan tek giysiyi üzerime giyip tulumun içine girdim. Çadırı kurmadığımdan dolayı kısa süre içinde çadır su almaya başladı. Yarım saat yerleşmeye çalıştım. ardından bu sefer titreme ve su dolan uyku tulumu içinde kuru kalma mücadelesine başladım. Sabah 6da yağmur devam ediyordu. Belki bir yarım saat yorgunluktan kendimden geçmişim. 7ye doğru koynumda kuru tuttuğum pantolonu altıma geçirerek çadırdan dışarı çıktım. Sağolsun Yüksel'in hazırladığı sıcacık çay ve çorba ile kendime geldim. Kuru giyecek kalmadığından geri dönmeye karar verdik. 25 kg. çanta içindekiler ıslandığından dolayı rahat 35 kg olmuştu. Bir şekilde Orhaniye'ye geri döndük. Birileri hasbelkader yazdıklarımı okuyorsa Bursanın kızlarına, Uludağın havasına güven olmayacağını dikkate alsınlar. Aylardan haziran,temmuz, ağustos olmasına aldanmayın, yanınızda mutlaka çantanızı da koruyacak bir panço bulundurun. En azından sağanak yağsa da paniklemeden çadır için uygun bir alan aranabilir, çadır kurmak için acele edip eliniz ayağınız birbirine dolanmaz. Hatta kuru bir şekilde yağmurun hafiflemesi beklenebilir.