Descargar

Sigue esta ruta con tu móvil!

Identificador de la ruta (Wikiloc ID): 772874

Vista: 1826 veces, descargada: 68 veces
cerca de  Sadernes, Catalunya (España)

Sortida - arribada Sadernes Agafarem la carretera asfaltada que surt una mica abans d'arribar a Sadernes i puja a Gitarriu, la seguirem fins a trobar un revolt en el que la carretera gira al nort-oest, en aquest punt seguirem una vella pista que marxa en direcció a l' est (té una cadena que impedeix el pas als vehicles), en acabar la pista continuarem per un camí (és el camí de Pujar a Gitarriu, ha estat netejat i estassat, recenment) que ens portarà sobre el rec dels Torrents, el resseguirem per la seva cara oest, tot passant per sota de la Cova coneguda per la nº 45 , creuarem el rec i continuarem pujant, el camí ens portarà a prop del rec de Bistoltes. En aquest punt gira i tot pujant va a l'est, tot passant per la punta de sota del caire del Cingles de Bistoltes , creaurem un rec sec que baixa de la font de Bistoltes, aviat girarem en direcció nord i continuarem pujant, tornarem creuar el rec i el seguirem per el costat, ( cara oest ) fins a arribar a dalt del Cingles de Bistoltes. Ens trobem en un petit replà i magnífic mirador sobre el Cingle, amb grans vistes sobre el Pirineu, ( cara oest). A l'est marxa un camí molt fresat que va a trobar la font de Bistoltes i la pista de Sant Grau d'Entreperes. Seguirem per el camí que puja tot seguint el Cingle que ens pujarà a la Font de la Teula (en aquest punt trobem les senyals grogues del camí que ve de Gitarriu i va a Sant Grau), les seguirem tot pujant en direcció oest fins a trobar una vella pista que seguirem fins a l'entrada d'uns camps. Deixarem les senyals i pujarem per un camí que marxa al nord-est i ens pujarà a trobar una pista, la creuarem i seguirem uns 20 metres (direcció est), agafarem el camí que ens puja a Sant Andreu de Gitarriu, ( Catalunya Romànica, llibre IV, La Garrotxa, pàgina 311 ). Sant Andreu és un magnífic mirador de tota la garrotxa i del Pirineu Oest. Seguirem per la pista (direcció oest), passarem per sobre la casa d'el Sarradell i la font del Serradell, més endavant trobarem una pista forestal que puja i va paral·lela per la que venim. la seguirem, fins en un revolt en la que gira i marxa a l' est. En aquest punt surt el camí que va el Treu Petit (direcció oest). El seguirem i aviat serem el Treu Petit, (val la pena pujar a les roques del costat oest, ja que tenim un gran mirador del Pirineu (cara nord), i del Bassegoda) que ens permet creuar els cingles de Gitarriu. El camí baixa fortament i després gira a l' est fins a trobar el camí que va a Coll d'Alp, el seguirem tot baixant en direcció a l'oest i ens portarà a la font de Rogers. Continuarem baixant fins a trobar una vella pista, la seguirem (direcció Oest) i quant vol començar a pujar surt un camí ( senyals de Pintura pont de Valentí) que ens baixa a trobar el que ve de Sant Feliu de Riu. El seguirem (direcció oest) i tot passant per el caire del Queret , arribarem a l'aparcament del Pont de Valentí. Continuarem per la pista (direcció sud) fins a Sadernes. Cartografia Editorial Alpina, mapa Alta Garrotxa.