Fecha de subida 20 de agosto de 2014

Fecha de realización agosto 2014

2,1
4,1

cerca de Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Fàcil i entretinguda excursió d'alta muntanya entre llacs a les muntanyes que separen Andorra i França. La sortida la farem des de l'aparcament de l'estació d'esquí de Grau Roig.

El primer tram segueix la pista que puja a l'estany Primer (30'), on hi ha un refugi-restaurant amb una fantàstica terrassa on a la tornada podrem estirar-nos a les tombones com a recompensa de l'excursió feta. Seguint un camí perfectament marcat (és un tram del GR7) anirem creuant estanys (estany Rodó, estany del Meligar i altres de més petits), fins arribar a l'estany de les Fonts (1h30'), punt final de la nostra ruta.

Des d'aquí és possible pujar fins a la collada dels Pessons per fer el pic dels Pessons (2.864 m). La tornada es pot fer el mateix camí o per un d'alternatiu marcat amb senyals grogues que ens portarà a l'estany Primer passant pels estanys de la Solana. Nosaltres vam tornar a l'estany Primer pel mateix camí de pujada (2h 30').

Per arribar de l'estany Primer al pàrquing de l'estació d'esquí vam trobar un camí marcat amb senyals blaves que ens hi porta evitant de tornar a fer la pista (3h). Si es vol, hi ha un servei de taxi que puja de Grau Roig a l'estany Primer, i ens estalviarem la primera pujadeta.

Excursió d'unes tres hores molt recomanable per fer amb nens (nosaltres la vam fer amb la nostra filla de 6 anys).
  • Foto de 001
  • Foto de 006
Estany del Meligar
  • Foto de 007
Estany de les Fonts i opció variant de tornada
  • Foto de 008
Vista general de la vall dels Pessons