• Foto de COUTO DE FRANCOS E AS TERRAS DA RAÍÑA LUPA

Fecha de realización octubre 2011

1,7
3,5

cerca de Ribasar, Galicia (España)

Ruta á beira do camiño portugués, polas terras da mítica raíña Lupa e do centro do antigo Couto de Francos dos Condes de Altamira. Un pequeno paseo circular que parte da carballeira de Francos, onde se celebra a tradicional feira do San Martiño. Logo de subir ó castro e contemplar a súa maxestuosa muralla e as fermosas vistas do val, seguiremos por un camiño de terra que bordea este antiguo asentamento considerado por López Ferreiro como a capital dos Amaeos. Achegarémonos á poboación de Beca en Brión para logo atravesar o núcleo de Angueira de Castro en Rois. Unha das aldeas da comarca do Sar que mellor conservan a súa arquitectura tradicional con rúas estreitas e empedradas, pequenas casas labregas de tipoloxía medieval, grandes casas pacegas, eiras e hórreos centenarios, emparrados comunais, etc.
Tras abandoar Angueira comenza un sendeiro de monte que nos achega ó río Tinto, un pequeno afluente do Sar, enclave da emerxente actividade fabril galega, onde se asentaron noutro tempo, curtidurías, muíños e a primeira fábrica de papel galega que deu orixe ó actual pazo do Faramello. Un impresionante pazo de influencia compostelá onde naceu o escultor galego máis relevante do barroco, Xosé Gambino. Foi tamén escenario da famosa novela de Pérez Lugín, "A casa da Troya". Seguindo o curso do río chegamos o lugar de Rúa de Francos para observar os restos do antigo camiño real, visitar a capela de San Martiño e admirar o cruceiro gótico do espíritu santo, descrito por Castelao na súa derradeira obra "As cruces de pedra na Galiza", para regresar o punto de partida e recuperar folgos a sombra dos centenarios carballos.
A ruta organizada polo Concello de Teo tivo lugar o día 6 de novembro de 2011 con saída dende o campo da feira do San Martiño.
05-FEB-11 17:19:57
Angueira_ribasar
Tramo de 150 m. do camiño Real sobre a antiga calzada romana
Capela do Espíritu Santo ou de San Martiño
Carballeira de Rúa de Francos
Casal do Arandel en Beca
croa do Castro Lupario
Inmoble do antigo cine Garpeni
Cruce do camiño cara a aldea de Beca (Bastavales)
Cruceiro barroco de 1701
cruceiro gótico do espíritu santo
Camino de entrada inferior o pazo de Faramello
05-FEB-11 17:43:58
18-NOV-09 16:53:50
Punto de inicio e remate da Ruta do Couto de Francos
Lavadoiro de Francos
Muíño de Abaixo de Francos_muíño de cubo
Muíño de Arriba_Rrancos
Restos dos muros da antiga fábrica de papel