Fecha de subida 13 de agosto de 2014

Fecha de realización agosto 2014

1,3
2,5

cerca de Girult, Catalunya (España)

Excursió familiar ben assequible per a totes les edats, i diria que condicions físiques. Per arribar al punt de sortida hem d'anar fins a l'aparcament del Refugi de Malniu, al que accedirem des del poble de Meranges per una carretera d'uns 9 quilòmetres que en els darrers 3 es converteix en pista sense asfaltar, però per on hi passen vehicles de tota mena sense problemes. Cal dir que haurem de pagar 3 euros per vehicle amb motiu de la conservació de l'entorn.

Sortim doncs de l'aparcament del Refugi i ens dirigim cap a l'entrada del mateix, punt d'origen de vàries rutes. Nosaltres seguirem la 119, que porta fins el Llac de Malniu.

El camí té algun petit tram amb una mica de desnivell, però curt i sense cap dificultat tècnica. Només hem de vigilar alguns punts més pedregosos per escollir la trepitjada correcta. Els darrers metres ja són planers i per pista més còmode.

El Llac de Malniu ens ofereix una vista magnífica sota les imponents muntanyes que el contemplen. Si volem, podem continuar uns metres més amunt, per poder gaudir d'una altra perspectiva del llac i sovint trobar-hi vaques pasturant. De fet, en època de desglaç s'hi forma un altre petit llac, a l'estiu però només en queden unes molleres com a testimoni.

La baixada és fa per el mateix camí, i si volem a l'arribar a l'aparcament, podem fer uns metres en sentit contrari i veurem el bonic llac del Refugi.