Tiempo en movimiento  2 horas 5 minutos

Fecha de realización abril 2019

2,5
5,1

cerca de Las Caldas, Galicia (España)

Grupo 13. Ruta de las termas de Ourense
Descripción de la ruta

El río Miño es el rio más largo de Galicia y por lo tanto uno de los más conocidos de España. Nace en el Pedregal de Irimia en la Sierra de Meira en el ayuntamiento lugués de Meira y desemboca en A Guarda, Pontevedra por parte del territorio español y en Caminha en la parte portuguesa. La longitud de este río es de 307.5 Km que se extienden por las provincias de Lugo y Ourense. Este es el rio más caudaloso de toda Galicia y su principal afluente, el Sil, aporta un caudal aún mayor que el que lleva el propio rio.
El rio presente tres presas a lo largo de su recorrido: una entre Lugo y Ourense y dos entre España y Portugal.
La ruta no está demasiado señalizada, sin embargo considero que no hay muchas posibilidades de pérdida ya que el camino es muy claro por su reciente reacondicionamiento. Casi en su mayoría si en las bifurcaciones continuamos recto la ruta se puede seguir a la perfección. También podemos decir que siguiendo el curso del rio hay muchas probabilidades de realizar la ruta correctamente. Durante casi toda la ruta se pueden observar diversos agrupamientos de zonas arboladas y de hierba. Por ello el ayuntamiento local ha aprovechado este factor de flora y ha colocado diversos puntos donde se puede parar para relajarse y disfrutar de la naturaleza. Entre estas zonas destacan dos parques biosaludables, dos parques recreativos para niños, zonas con mesas de piedra en forma de merenderos. Por otro lado, hay muchas fuentes a lo largo de todo el recorrido por lo que no es necesario cargar durante todo el trayecto con bebida que dure todo el camino. Además, a pesar de que hay que tener cuidado con que las temperaturas en Ourense pueden ser peligrosas a lo largo de todo el trayecto hay muchas zonas de sombra provocada por la cantidad de árboles que se pueden encontrar a ambos lados del camino. A pesar de estar rodeado casi en todo momento de zonas verdes el camino por el que transcurre la ruta, es en dos tercios de la misma, camino de tierra y solo un tercio es terreno asfaltado. Por tanto podría existir alguna dificultad en realizarla por los barrizales que se pueden formar si en las proximidades de la fecha ha llovido o el día es lluvioso
A lo largo de la ruta podemos observar múltiples lugares de relajación como son las zonas termales. Durante todo el recorrido podemos encontrar dos zonas de acceso restringido mediante pago y otras 3 zonas de acceso libre. En todas ellas podemos encontrar un mismo patrón. Dependiendo del número total del pozas los numero variaran, pero siempre hay un mínimo tres pozas de agua caliente con diferentes temperaturas y una poza de agua fría para realizar contrastes quien lo desee. Estos lugares tienen mucha afluencia ya que las aguas termales son conocidas por ser beneficiosas para el organismo ya que mejora la circulación sanguínea, elimina toxinas del cuerpo, etc.
Como ya se mencionó anteriormente la ruta transcurre al lado del rio Miño, por lo tanto existe la posibilidad de la aparición de fauna propia de la zona. Entre esta fauna podemos destacar peces como la trucha, el salmón y la anguila, mamíferos como la nutria y el desmán ibérico y aves como el porrón moñudo, el chorlito común y el avefría.

Análisis interno

Dificultad en el desplazamiento: 2
Cantidad de esfuerzo necesario: 2

Otros datos de interés

Ruta apta para realizar en bicicleta .

Ruta realizada por: Óscar Silva Rodríguez

Descrición da ruta:

O río Miño é o rio máis longo de Galicia e por tanto un dos máis coñecidos de España. Nace no Pedregal de Irimia na Serra de Meira no concello lugués de Meira e desemboca na Guarda, Pontevedra por parte do territorio español e en Caminha na parte portuguesa. A lonxitude deste río é de 307.5 Km que se estenden polas provincias de Lugo e Ourense. Este é o rio máis caudaloso de toda Galicia e o seu principal afluente, o Sil, achega un caudal aínda maior que o que leva o propio rio.
O rio presenta tres presas ao longo do seu percorrido: unha entre Lugo e Ourense e dúas entre España e Portugal.
A ruta non está demasiado sinalizada, con todo considero que non hai moitas posibilidades de perda xa que o camiño é moi claro polo seu recente reacondicionamiento. Case na súa maioría se nas bifurcacións continuamos recto a ruta pódese seguir á perfección. Tamén podemos dicir que seguindo o curso do rio hai moitas probabilidades de realizar a ruta correctamente. Durante case toda a ruta pódense observar diversos agrupamientos de zonas arborizadas e de herba. Por iso o concello local ha aproveitado este factor de flora e colocou diversos puntos onde se pode parar para relaxarse e gozar da natureza. Entre estas zonas destacan dous parques biosaludables, dous parques recreativos para nenos, zonas con mesas de pedra en forma de merenderos. Doutra banda, hai moitas fontes ao longo de todo o percorrido polo que non é necesario cargar durante todo o traxecto con bebida que dure todo o camiño. Ademais, a pesar de que hai que ter coidado con que as temperaturas en Ourense poden ser perigosas ao longo de todo o traxecto hai moitas zonas de sombra provocada pola cantidade de árbores que se poden atopar a ambos os dous lados do camiño. A pesar de estar rodeado case en todo momento de zonas verdes o camiño polo que transcorre a ruta, é en dous terzos da mesma, camiño de terra e só un terzo é terreo asfaltado. Por tanto podería existir algunha dificultade en realizala polos bulleirais que se poden formar se nas proximidades da data choveu ou o día é chuvioso.
Ao longo da ruta podemos observar múltiples lugares de relaxación como son as zonas termais. Durante todo o percorrido podemos atopar dúas zonas de acceso restrinxido mediante pago e outras 3 zonas de acceso libre. En todas elas podemos atopar un mesmo patrón. Dependendo do número total do pozas numéroos variasen, pero sempre hai un mínimo tres pozas de auga quente con diferentes temperaturas e unha poza de auga fría para realizar contrastes quen o desexe. Estes lugares teñen moita afluencia xa que as augas termais son coñecidas por ser beneficiosas para o organismo xa que mellora a circulación sanguínea, elimina toxinas do corpo, etc.
Como xa se mencionou anteriormente a ruta transcorre á beira do rio Miño, por tanto existe a posibilidade da aparición de fauna propia da zona. Entre esta fauna podemos destacar peces como a troita, o salmón e a anguía, mamíferos como a nutria e o desmán ibérico e aves como o porrón moñudo, o chorlito común e o avefría.
Análise interno

Dificultade no desprazamento: 2
Cantidade de esforzo necesario: 2

Outros datos de interese:

Ruta non apta para realizar na bicicleta

Ruta realizada por: Óscar Silva Rodriguez
Para el inicio de la ruta nos colocamos en frente del complejo termal a Chavasqueira, lugar donde hay una zona de termas de acceso restringido mediante pago y una zona de acceso libre.
Parque de ejercicio biosaludable. Colocado a escasos metros del transcurso del camino se puede encontrar a la izquierda. Es una zona de recreo, entretenimiento y ejercitación para todas las personas./Parque de exercicio biosaudable. Colocado a escasos metros do transcurso do camiño pódese atopar á esquerda. É unha zona de recreo, entretemento e exercitación para todas as persoas.
Esta es la primera fuente que se encuentra en la ruta. Es una zona de descanso e hidratación./Esta é a primeira fonte que se atopa na ruta. É unha zona de descanso e hidratación.
Fuente no potable. Esta es una fuente de aguas ricas en azufre y por ello no es potable. Sin embargo es muy famosa por los beneficios que esta tiene para la piel./ Fonte non potable. Esta é unha fonte de augas ricas en xofre e por iso non é potable. Con todo é moi famosa polos beneficios que esta ten para a pel.
En esta intersección debemos continuar recto. Si miramos a mano izquierda podemos encontrarnos un pequeño parque biosaludable./ Nesta intersección debemos continuar recto. Se miramos a man esquerda podemos atoparnos un pequeno parque biosaudable.
Segunda fuente de agua potable que se encuentra en el camino. Se encuentra aproximadamente en el primer tercio del camino./ Segunda fonte de auga potable que se atopa no camiño. Atópase aproximadamente no primeiro terzo do camiño.
En este punto se unen dos elementos. El primero es la intersección donde deberemos continuar recto sin desviarnos del camino principal. El segundo elemento es un merendero. Zona de descanso donde se encuentran unas mesas de piedra donde descansar y comer./ Neste punto únense dous elementos. O primeiro é a intersección onde deberemos continuar recto sen desviarnos do camiño principal. O segundo elemento é un merendero. Zona de descanso onde se atopan unhas mesas de pedra onde descansar e comer.
Zona de aguas termales de acceso gratuito. Son de reciente remodelación. Se caracterizan porque hay un molino a escasos metros de la zona de baño./ Zona de augas termais de acceso gratuíto. Son de recente remodelación. Caracterízanse porque hai un muíño a escasos metros da zona de baño.
Zona de acceso termal privada. La entrada esta regulada por una entrada que se adquiere por un precio no muy elevado./ Zona de acceso termal privada. A entrada esta regulada por unha entrada que se adquire por un prezo non moi elevado.
Esta es la tercera fuente de agua potable que se encuentra en la ruta. Esta fuente esta muy proxima a otra zona termal./ Esta é a terceira fonte de auga potable que se atopa na ruta. Esta fonte esta moi proxima a outra zona termal.
En esta intersección encontramos dos camino. El camino para seguir la ruta es el derecho, este camino es una ligera pendiente ascendente./ Nesta intersección atopamos dous camiño. O camiño para seguir a ruta é o dereito, este camiño é unha lixeira pendente ascendente.
Zona de ocio y baño. Son una pozas de aguas termales de acceso gratuito. Está compuesta por 4 pozas con diferente temperaturas./ Zona de lecer e baño. Son unha pozas de augas termais de acceso gratuíto. Está composta por 4 pozas con diferente temperaturas.
Puente situado encima de las termas de Outariz gratuitas, cruza el río para permitirnos continuar el recorrido./ Ponte situada encima das termas de Outariz gratuítas, cruza o río para permitirnos continuar o percorrido.
En esta intersección hay dos caminos, uno que nos dirige hacia la derecha y uno que se dirige a la izquierda. Para esta ruta seguiremos el camino de la izquierda. / Nesta intersección hai dous camiños, un que nos dirixe cara á dereita e un que se dirixe á esquerda. Para esta ruta seguiremos o camiño da esquerda.
Zona de aparcamiento gratuito. Se construyó como zona de aparcamiento para las termas gratuitas de Outariz./ Zona de aparcadoiro gratuíto. Construíuse como zona de aparcadoiro para as termas gratuítas de Outariz.
El camino se bifurca. Debemos continuar recto./ O camiño bifúrcase. Debemos continuar recto.
Aquí se encuentra la cuarta fuente que hay en la ruta, es la primera fuente el la segunda mitad del camino. En este punto también encontramos dos rutas a seguir. Debemos continuar recto por el camino o seguir el camino que se dirige a la izquierda./ Aquí atópase a cuarta fonte que hai na ruta, é a primeira fonte o a segunda metade do camiño. Neste punto tamén atopamos dúas rutas a seguir. Debemos continuar recto polo camiño ou seguir o camiño que se dirixe á esquerda.
Esta es la quinta fuente de agua potable que se encuentra en el camino./ Esta é a quinta fonte de auga potable que se atopa no camiño.
En este punto encontramos 3 elementos. El primero es una zona de aparcamiento colocada al lado de una intersección. En esta intersección hay tres caminos, debemos continuar por el camino del medio, el que continua recto. En la zona derecha de esta intersección hay la sexta fuente potable del camino./ Neste punto atopamos 3 elementos. O primeiro é unha zona de aparcadoiro colocada á beira dunha intersección. Nesta intersección hai tres camiños, debemos continuar polo camiño do medio, o que continua recto. Na zona dereita desta intersección hai a sexta fonte potable do camiño.
Aquí se vuelve a bifurcar el camino. Debemos seguir por el camino que se dirige hacia la izquierda./ Aquí vólvese a bifurcar o camiño. Debemos seguir polo camiño que se dirixe cara á esquerda.
Segundo puente que aparece en el camino./ Segunda ponte que aparece no camiño.
El camino se bifurca. En este punto hay que seguir por el camino de la derecha, que es el camino que sigue recto por donde venimos./ O camiño bifúrcase. Neste punto hai que seguir polo camiño da dereita, que é o camiño que segue recto por onde vimos.
Debemos seguir por el camino de la derecha, el que sigue al lado de la carretera./ Debemos seguir polo camiño da dereita, o que segue á beira da estrada.
En esta bifurcación debemos cambiar de dirección y coger el camino de la derecha. Este camino es una subida./ Nesta bifurcación debemos cambiar de dirección e coller o camiño da dereita. Este camiño é unha subida.
Zona de culto religioso. La iglesia toma el nombre de iglesia de los remedios y esta situada al lado del pabellón municipal de Ourense./ Zona de culto relixioso. A igrexa toma o nome de igrexa dos remedios e esta situada á beira do pavillón municipal de Ourense.
En este punto tenemos que hacer un cambio de sentido. Tras haber realizado la cuesta arriba debemos tomar el puente./ Neste punto temos que facer un cambio de sentido. Tras realizar a costa arriba debemos tomar a ponte.
Puente romano. Este es uno de los 3 puentes que cruzan el río Miño y que dan acceso a ambos lados del río. Este puente en concreto es solo para peatones y vehículos no motorizados./ Ponte romana. Este é un das 3 pontes que cruzan o río Miño e que dan acceso a ambos os dous lados do río. Esta ponte en concreto é só para peóns e vehículos non motorizados.
Al final del puente encontramos un cruce donde hay tres rutas. Nosotros tomamos la ruta de la izquierda./ Ao final da ponte atopamos un cruzamento onde hai tres rutas. Nós tomamos a ruta da esquerda.
Siguiendo por el camino encontramos dos rutas, la que vamos a seguir es la cuesta abajo que se encuentra a la izquierda. Al bajar la cuesta debemos seguir por la ruta de la derecha para llegar al punto de inicio./ Seguindo polo camiño atopamos dúas rutas, a que imos seguir é a costa abaixo que se atopa á esquerda. Ao baixar a costa debemos seguir pola ruta da dereita para chegar ao momento de inicio.
En las imágenes se recoge los datos de Intensidad física recogidos tras la realización de la ruta. Los datos se recogieron al realizar la ruta en bicicleta y caminando./ Nas imaxes recóllese os datos de Intensidade física recollidos tras a realización da ruta. Os datos recolléronse ao realizar a ruta en bicicleta e camiñando.
Se finaliza la ruta en el mismo punto de inicio, en las termas Da chavasqueira./ Finalízase a ruta no mesmo punto de inicio, nas termas Dá chavasqueira.