Tiempo  una hora 51 minutos

Fecha de realización octubre 2014

0,9
1,7

cerca de La Rierada, Catalunya (España)

Aquesta és una molt bonica passejada, idònia per estirar les cames amb família, a poc més de 15 minuts en cotxe de Barcelona. I l'hem gaudit amb les iaies Trini i Tetea.
Ens trobem en un lloc molt singular, el millor paisatge vegetal de ribera de tota la Serra de Collserola ... i al mateix temps força desconegut (les tres guies del Parc de Collserola que tenim a casa ho ignoren). Sort que en una Fira de la Candelera a Molins de Rei de fa uns anys, varem aconseguir uns itineraris del CEM on se li dona la rellevància que mereix.
Hi ha un bonic recorregut que permet pujar-hi a peu des de Molins de Rei, però nosaltres hem anat amb cotxe, pujant per la BV-1468 cap a Vallvidrera, fins arribar a Sant Bartomeu de la Quadra, on girem a l'esquerra seguint direcció La Rierada.
Encara que ha moltes opcions de ruta, nosaltres avui hem fet la més senzilla, ideal per anar amb nens i gent gran.
Arribats al restaurant Can Castellví, seguim amb cotxe cap amunt, direcció Vallpineda, i just passar la masia de Can Santoi, agafem a la dreta el carrer de la Sibèria. Quan arribem a les primeres cases, aparquem i comencem a caminar.
La riera de Vallvidrera ens queda a la nostra dreta. Convé saber que és la única riera de tot Collserola que porta aigua tot l'any. Molt curiosos els ponts que s'han fet les cases per travessar-la.
La darrera casa sorprèn pels animals que s'hi troben. Just passada, a mà dreta trobem l'amagada font de can Campreciós.
Travessem pel costat d'una tanca i passem pel costat de la Masia de can Campreciós. Crida l'atenció un trapezi penjat d'un arbre.
Ja hi som. Arribem a un pont i als senyals indicadors de que aquí comença el camí de passejada pel bosc de ribera protegit.
Quina meravella de camí!
Ombrívol tot l'any.
Roure, alzina, pi, galzeran, om, arç blanc, aranyoner, marfull, heura, aladern, ... i al costat, a la riera, àlber, pollancre, vern salze, cua de cavall, ..., i arreu en aquesta època, i bolets a dojo.
Els nens poden gaudir a més del fet que la riera travessa dos cops el camí, sense dificultat, així com que cap el final del recorregut hi ha dos grans troncs caiguts que cal superar.
Nosaltres avui hem donat mitja volta quan el camí ha presentat una mica de dificultat, però si es pot i vol, cap endavant trobareu els prats de can Bosquets, la font del Bon Pastor , ... i fins on vulgueu arribar a La Floresta o Valldoreix o ...
La tornada, pel mateix camí, torna a ser un plaer.
Cal dir que hem trobat uns quants grups de ciclistes pel recorregut, però que tots ells han tingut un comportament exemplar, anant en compte al passar pel nostre costat, saludant, esperant-se quan ha calgut, ... Felicitacions!
Un bon matí de dissabte.
Esperem que també us agradi si hi aneu.