Fecha de subida 18 de agosto de 2016

Fecha de realización agosto 2016

3,2
6,4

cerca de Vaqueira-Beret, Catalunya (España)

Per veure les fotos d'aquesta ruta aneu al següent enllaç :

Ruta 100 Cims Tuc de Marimanha 18-08-16

Camí al cim

VALORACIÓ GLOBAL : Ruta preciosa amb una part molt turística fins els estanys de naut de Bacivers ( wpt 04 ) . Des d’aquest punt ens apropem al Tuc de Marimanya ( wpt 06 ) He dubtat en valorar-la fàcil o moderada, dins l’apartat d’alpinisme, ja que he fet l’ascensió al cim tot sol i com es pot veure al track, m’he he desviat del camí bo, que sí he seguit a la baixada des del Coll ( wpt 05 ). El fet d’anar sol crec que ha augmentat la sensació de dificultat. Des del wpt 05 cal superar unes pedres per agafar ( fita ) a la dreta un corriol que ens deix al petit cim.

APROXIMACIÓ : A Baqueira a agafem la carretera que duu a Beret. Abans d’arribar-hi deixem el cotxe a l’aparcament d’Orri ( wpt 01 ), on comencem a caminar

ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil + ) Des del wpt 04, anem trobant fites que ens orienten. Com ja he dit millor pujar i baixar pel mateix lloc ( per on jo vaig baixar )

Estany baix

DIFICULTAT Física : ( Fàcil )

DIFICULTAT Tècnica : ( Moderada- )

PASSOS PERILLOSOS : ( Cap )

Estanys des del Coll

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els wpt pretenen indicar els punt més significatius, interessants i conflictius de la caminada.

TIPUS DE CAMÍ : Camí fressat, amb algun curt tram de pedres. Des dels estanys naut, el camí desapareix però anem trobant fites.

AIGUA : La que vulguis...

COBERTURA GPS i Mòbil : Bona cobertura

Tuc de Marimanha

DADES TÈCNIQUES : Temps en moviment : 05 Hr 12’. Passat pel sedàs del Garmin Connect dona 812+. Hem anat molt tranquils .....

POSSIBLES VARIANTS : Tenim la opció de fer el Tuc de Rosari i carenar fins el Marimanya, complicant la ruta.

MENJAR : Avui gel, fruita i barretes

BIBLIOGRAFIA : Les editorials Piolet i Alpina tenen mapes de la Vall d’Aran.

Grup

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva

Així en lloc d’estendre’m en una literària descripció del recorregut, intento donar la suficient informació per a que el lector sàpiga, abans de sortir, el que es trobarà a la ruta. De fet, només vull donar la informació que jo cerco al wikiloc.

Diuen que una imatge val més que cent paraules, per això pujo part de les fotos que faig a cada sortida. Permeten fer-nos una primera visió dels llocs.