Fecha de subida 4 de enero de 2017

Fecha de realización septiembre 2008

2,0
3,9

cerca de Sallent de Gállego, Aragón (España)

Data 16-9-08
*** Temps sense aturades:
Des del refugi Larribet al coll Noir (canal dreta): 1h50'
Dalt coll Noir fins abric Michaud: 23'
Abric Michaud - fins inici grimpada/desv. dreta Gran Diagonal: 1h57' !!

*** Aproximació al refugi de Larribet:
Aparcament al Pla d'Aste (1470)
Seguir per la vall d'Arrens
Lac Suyen (1560)
Cabana Doumblas - gir a la dreta
Creuar el riu Gave d'Arrens pel pont
Pla de la Claou
Refugi Larribet (2065) .................... 1h45'.

Es surt del refugi Larribet, amb una intensa pujada per superar la bretxa Garenène. Passem a prop d'uns primers i petits llacs, per més endavant trobar-nos amb el llac Batcrabère. Es deixa la ruta que porta fins el coll de Lavedan, girant cap a l'esquerra, en direcció als estanys de Nicoulaou. Davant ens trobem el coll Noir. En arribar-hi per una pala de neu, es millor i més fàcil accedir al coll per una canal que hi ha a la dreta, amb camí més fressat que no pas el que porta fins el coll Noir.
Dalt del coll, s'ha de perdre una mica d'alçada, i girar cap a l'esquerra, direcció cap el pic Balaitous. Després d'un tram amb força rocs, arribem a l'abric Michaud. Iniciem la pujada per la Gran Diagonal, encara que ràpidament ens donem compte que la nevada de la setmana anterior ens ho posarà difícil.
Sense grampons, decidim abandonar tot just on es deixa la Gran Diagonal, per seguir cap a la dreta, la grimpada amb neu granulada i dura ens tirà enrere.
La baixada, amb molt de compte, desfent camí fins el refugi.

Cal dir que amb l'esplèndid dia, ja va valer la pena, i molt!.