Fecha de subida 6 de agosto de 2019

Fecha de realización agosto 2019

6,1

cerca de Setcases, Catalunya (España)

Excursió feta el dia 06/08/2019
Excursió dura, sort que ha fet un vent frescos que ha ajudat molt a aguantar la calorada.
Es deixa el cotxe al Pla de la Molina, d'on surt una mala pista que porta fins el wp1, aquí agafem el camí de l'esquerra, el camí que segueix el riu Ter, és per on es torna. Es travessa el Ter per un pont wp2 un pel precari. Ara ja tot pujada, més o menys dreta, fins La Coma de l'Orri wp3, són 1000 metres d'una atacada. Seguim la carena de la nostra esquerra, primer trobem el Pic de Les Borregues wp4 i després el Puig de Font Llatera wp5, tota la cresta és molt fàcil, però és un continuo pujar i baixar. Del Puig de Font Llatera en forta baixada anem al Coll dels Trespics wp6. Ara ja només queda seguir cresta i pujar al Balandrau wp7. Un cop al cim desfem camí fins el coll de Trespics on s'agafa una pista que va direcció nord, s'ha de seguir pocs metres perquè al wp8 hi ha un reguitzell de fites que tirant directa cap al refugi de Coma de Vaca, camí camí no hi ha , però fa de bon baixar. No cal arribar al refugi, un cop arribem al pla del riu Freser ja trobem el camí amb les marques de Gr que remuntant la llarga vall, fins el wp10 on s'enllaça amb el sender Gr 11. Ara ja una mica més planer s'arriba al coll de la Marrana wp12. S'acabat la pujada, ja era hora, ara tot baixada fins el cotxe, però compta que són 1000 metres.
A pocs metres d'arribar al refugi wp12, deixem el Gr-11 i tirem cap a la nostre dreta per anar a buscar la pista d'esquí wp13, alguns trossos la pista és molt dreta, però no es baixa malament, al wp14 la pista s'acaba , travessem l'aparcament i ja trobem les marques del Gr-11 que va per una perduda pista paral·lela al Ter fins a trobar camí d'anada. Al camí hi ha un rètol que anuncia la font del Saüc, però no es veu cap font, a l'esquerra del camí hi ha un saüc i una surgència d'aigua de mal aprofitar, poder és això la font.
Excursió amb unes vistes impressionants, val molt la pena.