Fecha de subida 21 de febrero de 2015

Fecha de realización febrero 2015

2,2
4,4

cerca de El Bruc, Catalunya (España)

Un altre dia més a la muntanya, això em fa sentir bé, trencar la rutina de cada dia.
Hem quedat com sempre a les vuit a Olesa de Montserrat, el matí és fred i pel camí els camps estan gebrats, ja estic arribant i la imatge de la muntanya de Montserrat m’omple de forces i les ganes de tornar a conquerir-la per un altre lloc.
Ja estic al Dia lloc de trobada, pocs minuts després ja hi som tots, avui falta a Noe, ens ha sabut molt greu a tots ja que abans d’ahir va tenir la mala noticia de la mort de la seva tia i ha tingut que viatjar a Salamanca.
Ens dirigim cap a la Vinya Nova, situada entre Collbató i el Bruc, deixem el cotxe aparcat al camí que surt de l’esquerra del Mas.
Agafem els trastos, i apa a caminar, a buscar el camí anomenat dels Francesos, ja hi som i comencem a pujar per anar a trobar el Coll de l’Ajaguda, la pujada és forta i fem alguna paradeta amb l’excusa de les vistes.
Ja estem a dalt, les vistes són fantàstiques, llàstima que avui no serà un bon dia de fotografies de paisatge, ja que hi ha molta boirina. Clic clic la roca esta cansada.
Seguim camí avall fins a trobar el Torrent del Migdia, allí girem a l’esquerra per anar a trobar un corriol que surt a pocs metres a la dreta del Torrent.
Ens enfilem pel camí dels plecs, fem una forta pujada intentant seguir les fites que de tant en tant anem trobant, a l’arribar a un punt del camí que fa una mica de canal, quina és la nostra sorpresa!! un ramat de cabres salvatges davant nostre, una preciositat, agafem càmeres i mòbils i, la veu d’en Pep exclama!!! no he canviat la bateria!!!! collons quina putada, agafo la meva càmera i apa Clic clic clic és un no parar, magnífic, no les havia tingut mai tant a prop.
Anem a munt tot passant per sota dels Plecs del Llibre i el Montgròs, magnífiques vistes d’aquests dos blocs monumentals, Clic clic em sento petit.
En aquest punt dubtem de com continuar, si pujar per la Canal Roja o travessar-la més avall, decidim baixar per travessar la canal i anar agafar el camí que puja per la part esquerra del Montgròs, fins a trobar l’encreuament que ens puja fins dalt a la Roca Plana dels Llamps i el Montgrós.
Ja hem fet cim, 1133m, tenim molta gana i el primer que fem és fer un mos i un bon veure, ja estem casi com nous, ens acostem a la part més sud del cim, les vistes son meravelloses, però la boirina fa que no puguem fer fotos amb bones condicions, així que decidim fer la tornada.
Recollim els trastos i apa avall, ara baixem per l’altre costat, cap a la Font de la Cadireta per anar a buscar el Torrent de Migdia.
Agafem Torrent avall, la baixada es fa ràpida ja que el Torrent està molt net, pel camí ens trobem una parella d’escaladors que ens pregunten per poder accedir a l’aresta Arquerons dels Plecs del Llibre, en Pep com a bon coneixedor del territori els diu l’entrada del camí per anar a les vies dels Plecs, però no està clar si hi ha un altre camí per anar on volen ells, ens acomiadem i seguim camí.
Acabem de baixar el Torrent fins a tornar a trobar el camí dels Francesos per pujar fins al Coll de l’Ajaguda i d’allí cap a baix, comencem a tenir gana i un desig de cervesa que ens fa accelerar el pas, però les noies s’endarrereixen una mica i em paro a esperar-les, ja arriben, s’han equivocat de camí i han tingut que rectificar, seguim baixant fins al cotxe clic clic fotografies i una model.
Avui les noies no es queden a dinar i ens acomiadem a la Vinya Nova, en Pep i jo no deixem passar l’oportunitat d’un bon àpat, i així ho fem.
Ja és tard i apa cadascú a casa seva.
Matí fantàstic, un dia més amb els meus companys i un dia més de bona muntanya.