Descarga

17 de septiembre de 2018

septiembre 2018
Comparte

cerca de Areo, Catalunya (España)

Subida al pic del Monteixo desde el aparcamiento d'Aixeus, al que se accede siguiendo la pista que parte a mano derecha desde aparcamiento del Pla de la Selva.

Desde el aparcamiento cogemos el sendero que sube hacia los estanys d'Aixeus como nos indica un cartel. El sendero es evidente y recorremos el bosque de pinos ganando suavemente desnivel. Tras cruzar un par de veces las aguas del barranco d'Aixeus, la subida se endurece y cogemos orientación sur. Mientras subimos mediante varias lazadas vemos como asoma por el norte la imponente Pica d'Estats. Llegamos al circo donde se encuentran los estanys y ya podemos ver el pico del Monteixo. Dejamos a un lado los estanys para hacerles una visita en el descenso y subimos una fuerte cuesta herbosa que sale hacia la derecha. Debemos seguir los hitos que van marcando el recorrido sin demasiada dificultad. El terreno se vuelve mas pedregoso pero de buen caminar y llegamos a una explanada desde donde observamos la última cuesta para llegar a la cima. El día es gris y las nubes empiezan a ganar terreno tapando al Monteixo. Tras recorrer un tramo llano, ascendemos esta última y dura subida siguiendo los hitos y recorriendo zonas de grandes piedras para llegar a la cima del Monteixo.

No fue un día de grandes vistas ya que el cielo estaba cubierto por las nubes, pero aun así, valió la pena su ascenso por el bonito recorrido que permite esta ruta. Además la sensación que tuve desde su cumbre, es que era una cima muy aérea.

El descenso se realizó por el mismo itinerario de subida, pero esta vez bajando hasta los estanys d'Aixeus para hacerles una visita y disfrutar de sus limpias aguas. Tras la visita, conectamos de nuevo con el camino para seguir descendiendo hasta el aparcamiento.

Otras rutas por la zona:
Pic de Sotllo (3.072 m) y Sotllo Nord (3.058 m)
Mirador de la Pica d'Estats
Estanys d'Aixeus (invernal)
Rodó de Canalbona (3.004 m) y Punta Gabarró (3.115 m)
Pic de Baborte (2.934 m)
Pic de la Màniga (2.517 m)

*DESCRIPCIÓ EN CATALÀ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pujada al pic del Monteixo des de l'aparcament d'Aixeus, al qual s'accedeix seguint la pista que surt a mà dreta des de l'aparcament del Pla de la Selva.

Des de l'aparcament agafem el sender que puja cap als estanys d'Aixeus com ens indica un cartell. El sender és evident i recorrem el bosc de pins guanyant suaument desnivell. Després de creuar un parell de vegades les aigües del barranc d'Aixeus, la pujada s'endureix i agafem orientació sud. Mentre pugem mitjançant diverses llaçades veiem com treu el cap pel nord la imponent Pica d'Estats. Arribem al circ on es troben els estanys i ja podem veure el pic del Monteixo. Deixem de banda els estanys per fer-los una visita al descens i pugem una forta costa herbosa que surt cap a la dreta. Hem de seguir les fites que van marcant el recorregut sense massa dificultat. El terreny es torna mes pedregós però de bon caminar i arribem a una esplanada des d'on observem l'última pujada per arribar al cim. El dia és gris i els núvols comencen a guanyar terreny tapant el Monteixo. Després de recórrer un tram pla, ascendim aquesta última i dura pujada seguint les fites i recorrent zones de grans pedres per arribar al cim del Monteixo.

No va ser un dia de grans vistes ja que el cel estava cobert pels núvols, però tot i així, va valer la pena el seu ascens pel bonic recorregut que permet aquesta ruta. A més la sensació que vaig tenir des del seu cim, és que era un cim molt aèri.

El descens es va realitzar pel mateix itinerari de pujada, però aquest cop baixant fins als estanys d'Aixeus per fer-los una visita i gaudir de les seves netes aigües. Després de la visita, vam connectar de nou amb el camí per seguir descendint fins a l'aparcament.

Más fotos en el blog: Monteixo (2.905 m)