Dificultad técnica   Muy difícil

Fecha de realización noviembre 2013

1,8
3,5

cerca de El Bruc, Catalunya (España)

(30-11-2013) Sortim de l'aparcament de can Maçana pel GR 172, direcció al Monestir de Montserrat.
Passarem pel trencant de Sant Pau Vell i continuarem pel GR fins el proper collet de Guirló, on el deixarem per agafar el sender de la dreta (PR C-78 cap al refugi Vicenç Barbé) i que deixarem a dalt del pas de la Portella.

Aqui pujarem pendent amunt cap a l'esquerra (hi ha alguna marca vermella, poques i envellides al principi), però després està perfectament marcat i bastant fresat.

Trobarem diversos camins que surten a la dreta, però els ignorarem tots, fins arribar al coll del Portell Estret.

Aqui agafarem el camí de la dreta cap al refugi (està indicat) però el deixarem de seguida al cap d'uns escassos 100 metres, per agafar el camí menys fresat de l'esquerra, pintat amb marques blaves que ens portarà fins al coll de Port.

Un cop al coll de Port agafarem el camí de l'esquerra, que ens canvia de vessant, passa per la font de coll de Port, baixa fins al GR 172 que agafarem cap a l'esquerra i que ja planeja fins a can Maçana.

**Aquesta ruta des de la Portella fins al coll de Port, a part de trencacames ja que és un puja i baixa continu, té uns 7-8 passos equipats artificialment (cordes, cadenes i barrots) a més de la resta de la ruta equipada natural (arbres, arrels i còdols) o sigui que anem més estona a quatre grapes que drets. No està de més portar alguns elements de seguretat, ja que algun pas a més de complicat és perillós**.

Érem en Pere, la iaia Montse i l'avi Pep.