• Foto de Pas d'en Maiol i Pas des Cocó

-2 m
2,1
4,2

cerca de sa Calobra, Islas Baleares (España)

Bé idó iniciem el recorregut d'avui des de l'Ermita de Sant LLorenç situada en el Coll del mateix nom. Un lloc estratègic destacat en l'esdevenir històric del litoral d'Escorca. L'Ermita de linees senzilles però de gran encant, del segle XIII presideix el Coll, ja citada documentalment a l'any1274. Curisonsamente la capella oferia els oficis religiosos als habitants de Tuent, que ocupabam el costat de l'Evangeli, i els de sa Calobra, acomodats en el costat de l'Epístola, és a dir tots organitzats i cadascú en el seu lloc, cal dir que cada dia 10 d'agost se celebra missa a la capella.

Just darrere de l'Ermita neix el camí dels Torrers que ascendeix a la Mola de Tuent de 472 m. on es situa la Torre de sa Mola de Tuent , però aquesta és una altra excursió ja feta. Avui no veurem la Torre de sa Mola de Tuent fins a l'horabixa i serà des d'abaix a la zona del Pla de sa Falconera.
01 Inicio/fin Ermita de Sant L
02 Pas d'en Maiol
04 Hito sobre la pared
05 SesFerles
06 Pas des Coco
08 Fin en la Careretera de cala Tuent

• Foto de Socay

Socay 22-may-2015

Bona volta atlotetes, cuant i vaig anar en ses dades que en facilita en Pedro Galmes, se mos va passar pel cap pujar desde se cala de ses Ferles fora camí per l'esquerra de s'estreta comallá, y a tan sols 3 m. de arribar a dal de tot, mos carem aer de mollar en rapel, fins abaix y pujar per om pertocaba y que ja i aviam baixat, i es que som un caps buits!!!-

• Foto de Doblevuit

Doblevuit 12-jun-2015

Hi aurem de tornar per veure totes ses posibilitats de sacala. Salut Socay !!