2,4
4,7

cerca de Fillols, Région Languedoc-Roussillon (France)

És una ruta circular que parteix de l'últim aparcament que es troba abans d'arribar al refugi de Cortalets, situat a 2150 msn. desde Prada de Conflent són pràcticament 26 km per pista de terra en mal estat i les últims quatre km la podem considerar en molt mal estat, està plena de pedra solta, escorrgecs, etc... s'aconsella punjar en un 4 x 4 tot i que nosaltres vam pujar amb un SUV.

Des del refugi agafem el sender que ens condueix a la Cresta de Barbet, esta indicat amb pals indicadors, l'ascens és constant i segueix un camí ben senyalitzat amb marques de color groc. Passada la Cresta fem un canvi de vessant descendint fins la portella de Vallmanyà, punt on ens derivem a la dreta per conduir-nos al cim del CAnigó passant per la bretxa de Durier. L'últim tram és de forta pendent i s'ha de grimpar.

Un cop assolit el cim descendim fins el refugi per la "ruta normal" passant pel Pic Jofre, la font de la Perdiu i un petit llac. El tram de descens està totalment senyalitzat per fites on es va indicant les elevacions on ens trobem.

S'oconsella portar aigua, l'única font es troba al tram final i també s'aconsella fer-la en aquest sentit donat que el descens per la ximeneia Durier pot ser bastant més complicat baixar-lo que pujar-lo.

Aparcament

Bretxa de Durier

Canvi vertent evitar pas cresta

Cresta del Barbet

El Canigó

Inici sender CResta de Barbet

llac

Pic Jofre

Portella de Vallmanya

Refugi dels Cortalets (2150)