3,7
7,4

cerca de Cerler, Aragón (España)

Fet a l'agost del 2010. Des de Benasque vem agafar l'autobús de les 5h del matí, a aquesta hora surten 2 autobusos amb 27 places cadasqun que para a Benasque davant de l'hotel Aneto, més tard al càmping Aneto i al pla de la senarta. Al pla de la senarta els 2 autobusos van quedar plens deixant a 4 passatgers sense viatge, havent-se d'esperar al següent autobús que passa a les 7h.
L'autobús ens va deixar al refugi de pescadors i des d'allà senfila el camí que porta a l'ibón de Llosàs per després anant per la canal de la dreta cap a l'ibonet de Llosàs i ja pujar direcció nord directe cap al tempestades, que es pot assolir despres de pujar per una gran zona de blocs de granit i al tram final alguna grimpada fàcil per assolir el cim.
Des del Tempestades podem seguir la cresta cap al Margalida o bé baixar uns metres fins a assolir la ruta normal de pujada al cim. Vem triar aquesta segona opció ja que la cresta era francament vertiginosa i estreta.
Tot i així el camí normal que puja el Margalida, marcat amb alguna que altra fita té, a la part de dalt just abans darribar als 2 vivacs acondicionats, 2 pasos que podriem qualificar de grau III, seguits i molt curts però que cal superar amb habilitat.
A la tornada, cal tenir en compte l'horari i les parades dels autobusos ja que no tots arriben fins a Benasque.