Tiempo  una hora 44 minutos

Fecha de realización septiembre 2014

3,0
5,9

cerca de Tarragona, Catalunya (España)

CompeGps Land
:: Traçat i altituds corretgides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ::

╞ Temps en mov.: 1h37' || Vel. en mov.: 7,4 km/h
╞ Ascens acum.: 493 m+ || Des. acum.: 493 m-
╞ Pendent màx.: 41% || Pend. mín.: -42%
Resum desnivells | IBP:111/71 (D)

:::: CAT ::::

Tarragona | Sant Pere i Sant Pau > Fortí del Llorito > circuit de trail pels masos d'Els Boscos de Tarragona (Mas de les Puces, Mas Vilar i el d'en Rossell) > Barranc de la Budellera

:. ITINERARI / RESUM .:

INICI : Sant Pere i Sant Pau (barri nord de Tarragona); baixem a l'antic Comellar del Diable pels caminets de darrere del poliesportiu > PK-0,4 : inici camí dels Tombs del Vinagre; el de la canonada d'aigua que va per darrere del camp de futbol; és d'un puja-baixa constant amb rampes molt pronunciades, i trams del tot rocosos... > PK-1,7 : senders del bosc dels dipòstis > PK-2,6 : túnel de pas del GR-172 per la Crtra. del Pont d'Armentera (indicat com l'antic 7.2; al final agafem el corriol de l'esq, el que fa pujada i que més a munt comunica amb el sender de les barraques del Mas d'en Morató > PK-3,2 : nou corriol d'enllaç al Camí del Llorito, tot baixant entre antics bancals, amb moltes corbes i rampes > PK-3,5 : enllaç amb el Camí del Llorito just davant del "mas de les oques", i de seguida en sortim pel corriol d'El Fortí (de pujada, trobem una roca que hem de grimpar) > PK-4,0 : trobem el Carrer Pairal, i el seguim un tros corrent per asfalt > PK-4,3 : baixada d'El Fortí, per un corriol amb tobogans ben pronunciats per superar el seguit de marjades (aquesta és una zona activa de caçadors, així que en temporada s'ha de parar compte i avisar...) > PK-4,6 : al final trobem una gran esplanada al peu de la muntanyeta i seguim el camí per creuar el túnel de pas per l'A-7 >>

>> PK-5,2 : arribem a una torreta de la canonada d'aigua, on comença el circuit de trail pels corriols del masos d'Els Boscos de Tarragona, d'inici pel Mas de les Puces, baixant i pujant per trams trialers, a continuació baixem al torrent del Mas Vilar, on tornem a pujar tot encarant una gran rampa de la canonada, força rocosa i pronunciada, i acabem pel també rocós Mas d'en Rossell, tot planejant i gaudint de vistes obertes a la costa i al mar... > PK-7,7 : baixem als olivars del Barranc de la Budellera, situats a baix dels ponts de l'autopista, i pugem pel camí d'una finca fins a desviar-nos per un corriol que comunica amb el Carrer Pairal, més a munt (així evitem passar pel jardí de la masia) > PK-8,0 : seguim una altra vegada el Carrer Pairal, pugem una mica per asfalt i de seguida trenquem pel tallafocs d'una línia elèctrica, on comença el tram de pujada al Llorito per corriolets > PK-8,6 : acabem la pujada i passem per l'entrada del Santuari del Llorito, a continuació baixem al Parc del Llorito (molt freqüentat els caps de setmana) i el creuem pels camins i corriols de la banda est > PK-9,0 : retrobem el Camí del Llorito i anem seguint-lo durant un bon tram, ara baixant amb poc pendent, mentres voregem tots els camps del Mas d'en Morató > PK-9,6 : cruïlla, sortim del GR i agafem el camí d'un canonada d'aigua, que ens porta tot planer als voltants de les cases de Les Coves del Llorito, on encarem una pujadota amb rampes molt picades, fins a trobar la carretera > PK-10,3 : creuem la crtra. per la rotonda, i aquí reemprenem el camí del Tombs del Vinagre per ja tornar a Sant Pere, el que hem seguit a l'inici de la ruta, i ara en sentit contrari... al final pugem al barri pels camins de l'antic Comellar del Diable |||

Comentaris
Referent al nou corriol {pk 3,1}, aquest completa una variant del GR-172 que comença a la sortida del túnel {pk 2,6}, segueix amb el sender de les barraques del Mas d'en Morató, i continua amb aquest corriol fins al "mas de les oques", on ja agafem el Camí del Llorito {pk 3'4} i tornem al GR. SI t'interessa llegir més info del corriol pots mirar el següent punt de ruta.

Les fotos són d'un altre dia en que vaig repetir la ruta a pas d'excursionista (en octubre).

:::: ESP ::::

Tarragona | San Pere y San Pau > el Fortín del Llorito (Loreto) > circuito de trail por los "masos" de Els Boscos de Tarragona (Mas de Les Puces, Mas Vilar y el Mas de En Rossell) > Barranco de la Budellera
{ "bosc/os": bosque/s | "carrer": calle | "corriol": senda estrecha, secundaria | "mas": campos o terreno de una masía | "puces": pulgas }

:. ITINERARIO / RESUMEN .:

INICIO: San Pere y San Pau (o San Pedro; barrio norte de Tarragona); bajamos al antiguo Comellar del Diablo por los senderos de atrás del polideportivo > PK-0,4 : inicio camino de Els Tombs del Vinagre; el de la tubería de agua que va por detrás del campo de fútbol; es de un sube-baja constante con rampas muy pronunciadas, y tramos del todo rocosos... > PK-1,7 : senderos del bosque de los depósitos > PK-2,6 : túnel de paso del GR-172 por la Crtra. de El Pont d'Armentera (indicado como el antiguo 7.2; al final tomamos el corriol de la izq, el que sube y que poco más arriba comunica con el sendero de las barracas del Mas d'En Morató > PK-3,2 : nuevo corriol de enlace al Camino del Llorito, bajando entre antiguos bancales, con muchas curvas y rampas > PK-3,5 : enlace con el Camino del Llorito justo delante del "mas de los gansos", y enseguida salimos por la senda de el Fortín (de subida, encontramos una roca que hay que trepar) > PK-4,0 : llegamos a la Calle Pairal, y la seguimos un trozo corriendo por asfalto > PK-4,3 : bajada del Fortín, por un sendero con toboganes bien pronunciados para superar la serie de bancales (esta es una zona activa de cazadores, así que en temporada se ha de tener cuidado y avisar...) > PK-4,6 : al final encontramos una gran explanada al pie de la colina y seguimos el camino para cruzar el túnel de paso por la A-7 >>

>> PK-5,2 : llegamos a una torreta de la tubería de agua, donde comienza el circuito de trail por los senderos de los masos de Los Bosques de Tarragona, de inicio por el Mas de les Puces, bajando y subiendo por tramos trialeros, después bajamos al torrente del Mas Vilar, donde volvemos a subir encarando una gran rampa de la tubería, bastante rocosa y pronunciada, y acabamos por el también rocoso Mas d'En Rossell, planeando y disfrutando de vistas abiertas a la costa y el mar... > PK-7,7 : bajamos a los olivares del Barranco de la Budellera, situados abajo de los puentes de la autopista, y subimos por el camino de una finca hasta desviarnos por un senderito que comunica con la Calle Pairal, más arriba (así evitamos pasar por el jardín de la masía) > PK-8,0 : seguimos otra vez la Calle Pairal, subimos un poco por asfalto y enseguida rompemos por el cortafuegos de una línea eléctrica, donde comienza el tramo de subida al Loreto por senderillos > PK-8,6: acabamos la subida y pasamos por la entrada del Santuario del Loreto (o Santuari del Llorito, en catalán), después bajamos el Parque del Loreto (muy frecuentado los fines de semana) y lo cruzamos por los caminos y corriols de la banda este > PK-9,0 : reencontramos el Camino del Llorito y lo vamos siguiendo durante un buen tramo, ahora bajando con poca pendiente, mientras bordeamos todos los campos del Mas d'En Morató > PK-9,6 : cruce, salimos del GR y tomamos el camino de un tubería de agua, que nos lleva por llano a los alrededores de las casas de Les Coves del Llorito, donde encaramos una subida con rampas muy picadas, hasta encontrar la carretera > PK-10,3 : cruzamos la crtra. por la rotonda, y aquí retomamos el camino de Els Tombs del Vinagre para ya volver a San Pedro, el que hemos seguido al inicio de la ruta, y ahora en sentido contrario ... al final subimos al barrio por los caminos del antiguo Comellar del Diablo |||

Referente al nuevo corriol {pk 3,1}, éste completa una variante del GR-172 que comienza a la salida del túnel {pk 2,6}, sigue con el sendero de las barracas del Mas d'En Morató, y continúa con este corriol hasta el "mas de los gansos", donde ya tomamos el Camino del Llorito{pk 3'4} y volvemos al GR. Si te interesa leer más info sobre esta senda, puedes mirar el siguiente punto de ruta.

Las fotos son de otro día en que repetí la ruta a paso de excursionista (en octubre).

camí Barranc del Diable

camí Barranc del Diable (rampes amb rocs)

senders del bosc dels dipòsits

Información

indicador

túnel del GR 172 (indicat com a 7.2)

Intersección

sender de les barraques del Mas d'en Morató (trencall esq per corriol, abans de la caseta)

nou corriol! (gen-2015)

:::: CAT ::::: Nou corriol que completa una variant del GR-172 per arribar al Parc i Santuari del Llorito, des de ben passat el túnel de pas (indicat com a GR-7.2) per la carretera del Pont d'Armentera. Deu fer prop de mig any que vaig començar a recuperar-lo (a estones lliures) inclús trams del sender del pla de la part alta, on trobem unes barraques del Mas d'en Morató, tot entre pins, garrofers i alzines. Ha donat feina però ja puc dir que està tot llest! L'inauguro ( :P ) a data de gener del 2015. L'entrada des de la part alta és localitza al km 3'1 de la ruta, després d'agafar el corriol a l'esq tot just passar el túnel {km 2'6} i seguint pujant pel camí de corbes fins al pla, a continuació ve el sender tot planer que ressegueix la costa {km 3} fins a una placeta amb una alzina grossa enmig, a on, finalment, a mà dta hi ha l'entrada del nou corriol, característica per un parell de pins en forma de "V" i un vell indicador d'Àrea privada de caça penjat, tanmateix, mai he vist ni sentit cap caçador per aquest tros de bosc. A la sortida, passem per un últim tram entre pins i algunes argilagues i garrics, on hi ha les restes d'un petit pou sepultat, i deixant el corriol enrere agafem una pista de canonada d'aigua {km 3'4} que enllaça amb el "mas de les oques" i el Camí del Llorito. Referent al traçat, té moltes corbes i molt tancades que van esquivant i saltant marges de camps abandonats, amb fort desnivell durant la majoria del recorregut. També a la part central hi ha una solana de terreny més planer però rocós, amb dues variants que arriben a una barraca en ruïnes... La idea inicial també era fer-lo ciclable de baixada (com aficionat a la BTT que sóc), però realment el traçat de corbes és molt just i han quedat tobogans i esglaons bastant tècnics de baixar, a més dels trams de roca que queden repartits durant la part final... Res més, només dir q si decideixes passar-hi espero que et diverteixi, i que respectis el camí i l'entorn com si fos el teu jardí :P També si després d'això vols comentar-ho, m'alegraria de ben segur! :::: ESP :::: Nuevo corriol (senda) que completa una variante del GR-172 para llegar al Parque y Santuario del Loreto (o Llorito, en catalán), desde el túnel de paso por la carretera del Pont D'Armentera (indicado como GR-7.2) . Hará cerca de medio año que empecé a recuperarlo (a ratos libres) incluso tramos del sendero del llano de la parte alta, donde encontramos una barracas del Mas d'En Morató, todo entre pinos, algarrobos y encincas. Ha dado trabajo pero ya puedo decir que está todo listo! Lo inauguro ( :P ) a fecha de enero de 2015. La entrada desde la parte alta se localiza en el km 3'1 de la ruta, después de coger la senda a la izq apenas pasar el túnel {km 2'6} y seguir subiendo por el camino de curvas hasta el llano, a continuación viene un sendero que recorre lo alto de la cuesta {km 3} hasta una plazoleta con una encina grande en medio, donde, finalmente, a mano dcha hay la entrada del nuevo corriol, característica por un par de pinos en forma de "V" y un viejo indicador de Área privada de caza colgado, sin embargo, nunca he visto ni oído ningún cazador por este trozo de bosque. En la salida pasamos por un último tramo entre pinos y algunas aliagas y coscojas, donde hay los restos de un pequeño pozo sepultado, y enlaza, finalmente, encontramos una pista de tubería de agua {km 3'4} que enlaza con el "mas de los gansos" y el Camino del Llorito. Referente al trazado, tiene muchas curvas y muy cerradas que van sorteando y saltando márgenes de campos abandonados (ahora bosque de pinos) con fuerte desnivel durante la mayoría del recorrido. También en la parte central hay una solana de terreno más llano aunque rocoso, con dos variantes que llegan a una barraca en ruinas. La idea inicial también era hacerlo ciclable de bajada (como aficionado a la BTT que soy) pero realmente el trazado de curvas es muy justo y han quedado toboganes y peldaños bastante técnicos de bajar, además de los tramos de roca que quedan repartidos durante la parte final... Nada más, sólo decir q si decides pasar por aquí espero que te divierta, y que respetes el camino y el entorno como si fuera tu jardín :P También si después de eso quieres comentar algo, me alegraría seguro!

Mas d'en Morató

trencall esq. a corriol del Fortí | dsd' Camí del Llorito

rampa trallera (corriol del Fortí)

Intersección

trencall dta. a corriol q voreja marge

muntanyola del Fortí

Carrer Pairal i entrada a corriols (precaució: àrea caçadors activa)

corriols amb tobogans

esplanada del Fortí

túnel de pas per l'A-7

vistes a la costa de rocs (des de dalt)

corriol d'entrada a Mas de les Puces

Ruinas

Mas de les Puces (caseta en ruïnes)

xaragalls del barranc

vistes al barranc

baixada amb arrels i roca

camí

Intersección

Mas Vilar (rampes vàries + la costa de rocs)

Mas d'en Rossell (corriol amb bones vistes)

Información

indicador | cruïlla senders

Ruinas

el Fortí (ruïnes)

Arquitectura religiosa

Santuari del Llorito (entrada)

Picnic

Parc del Llorito

baixades del parc

Camí del Llorito

Camí del Mas d'en Morató

rampes de la canonada d'aigua (molts rocs i fort pendent)