3,2
6,5

cerca de Tarragona, Catalunya (España)

CompeGps Land
:. Traçat i altituds corretgides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) .:

╞ Temps en mov.: 1h38' || Vel. en mov.: 7,9 km/h
╞ Ascens acum.: 388 m+ || Des. acum.: 389 m-
╞ Pendent màx.: 54% || Pend. mín.: -29%
Resum desnivells | IBP: 89/73 (D)

Tarragona | Sant Pere i Sant Pau > Mas dels Arcs > els Plans dels Hostalets > Mas del Frare > barranc de la Cova d'en Garrot > Mas de Pastor > Mas d'en Granell

:. Apunts Itinerari.:

INICI : Sant Pere i Sant Pau (barri nord de Tarragona) > PK-0,7 : Camí del Pont del Diable (va pujant i baixant entre bosc, amb rampes força inclinades) > PK-1,6 : fem l'última pujada del camí, i trenquem a la dta per corriol (planer i serpentejant) fins al Camí del Mas dels Arcs > PK-2,2 : arribem a l'antiga Bodega de Puig i Valls (o el "Mas de l'Àngel") situat a la vora del Mas dels Arcs; tot seguit, baixem pel corriol de la Font de la Murtra, amb passos trialers) > PK-2,6 : inici corriols de pujada a Els Plans > PK-3,9 : els Plans dels Hostalets (grimpem la cinglera i seguim pel llarg sender de la costa) > PK-6,1 : els Hostalets (creuem un carrer de la urb.) > PK-7,1 : comença corriol de descens tot resseguint un torrent, i continua vorejant el Comellar del Mas del Frare > PK-8,0 : corriol de pujada a les ruïnes del Mas del Frare (és molt costerut i al final grimpem...) > PK-8,4 : agafem el llarg sender del barranc de la Cova d'en Garrot (tot vorejant la part alta, passem a la vora de la timba...) > PK-9,2 : creuem camí del gasoducte i seguim el Camí de Mas de Pastor, tot delimitat per grans xipresos > PK-9,6 : arribem a l'abandonat Mas de Pastor, i comencem un tram de baixada per camí entre camps també abandonats, i seguit d'un corriol tot rocós fins a creuar el Comellar del Mas d'en Granell > PK-10,8 : creuem el comellar i ara pugem al Mas d'en Granell, per un corriol que retalla les corbes del camí (entre obaga i força costerut; última neteja: març/2016) > PK-11,0 : arribem a les ruïnes del Mas d'en Granell, i seguim un circuit molt xulo per corriols, baixant i pujant per terrenys variats i entre bosc > PK-12,2 : aquí enllacem amb el Camí del Pou del Vinagre (PR), que baixant per un terreny molt rocós, ens retorna ben bé fins a Sant Pere |||

A destacar
Per apuntar, tot arribant a l'extrem dels Plans {km 3'9} ens trobem amb una petita cinglera que s'ha de grimpar per arribar a dalt del pla, és poca cosa i fàcil, a més que es veu clarament com a part del sender rocós que segueix...

Un altre tram a destacar ve després de passar per la urbanització dels Hostalets, es baixa al Comellar del Mas del Frare per una camí {km 7'2} amb canvis bruscos de pendent descendent i recentment senyalitzat per alguna cursa de BTT, amb dos passos de roca un pèl arriscats pels rodadors. Fent corretrail, no hi ha tanta complicació ;)

Quan aquest camí acaba hi segueix un corriol que voreja tot el comellar i més endavant pugem al ruïnós Mas del Frare ara sí per un sender {km 8} només apte "per a peus", amb passos de roca i enfilant-se molt picat; curt però fa suar i esbufegar!

Per mencionar un altre indret, parlaria del barranc de la Cova d'en Garrot {km 8'7}, impresiona tot formant una gran balma a la part baixa i deixant un paratge una mica vertiginós (el sender passa ben bé a 1 metre de la caiguda, d'uns 15-20 metres d'altura).

bodega de l'àngel (Mas dels Arcs)

corriol trialero i humit

Comellar del Mas d'en Garrot

Mas d'en Garrot

Comellar del Mas del Frare

baixada BTT

corriol i grimpada a la cinglera (enllaç senders dels Plans)

Els Plans (sender llarg de la costa)