Tiempo  una hora 48 minutos

Fecha de realización diciembre 2017

3,3
6,6

cerca de Gallicant, Catalunya (España)

Darrera activitat per acomiadar l'any 2017, el meu Sant Silvestre particular. Aquest any tornarà a ser un recorregut corrent, però xino xano i tirant moltes fotos. Així doncs, no feu cas del temps ja que es pot retallar una miqueta.
Llegint un exemplar de la revista Vèrtex vaig veure aquest recorregut i em va semblar interessant. És una zona que desconeixia tot i ser molt propera a la Plana de Vic (30 minuts des de Montmany). tot seguit, les primeres ressenyes que vaig veure a wikiloc, sortien des del mateix santuari de Puiggraciós, accés que, als osonencs ens queda una mica més lluny.
Així doncs, la millor opció era sens dubte, pujar pel Figaró fins a Montmany i afegir uns dos quilòmetres a la ruta inicial per estalviar-me arribar a Puiggraciós des de l'Ametlla del Vallès.
Per arribar al punt de partida, com he esmentat abans, anem fins al Figaró i posteriorment enfilem carretera amunt fins a Montmany.

Deixo el cotxe al final de la carretera asfaltada just al costat d'una caravana abandonada. l'indret, amb una gran casa senyorial, fa bastanta pena i està ple de vehicles abandonats com si fos un taller d'auto desballestament. Començo la ruta per una pista cimentada de nou que continua per un camí de terra passant per Sant Pau de Montmany, en runes. Continuo per la pista principal però al cap de poc prenc un sender que s'enfila a la dreta per anar a buscar el sota de la cinglera. El sender va pujant de forma suau per un ferm pedregós fins que comença la pujada bruscament en forma de ziga zaga pel Grau de Montmany. Magnífiques vistes sobre el congost contaminades malauradament per la línia d'alta tensió que, en paral•lel, segueix el sender.
Continuo en direcció nord per la cinglera de Bertí fins al Grau de la Tona on progressivament aniré girant a l'esquerra vorejant Puigfred i canviant de direcció cap a sud.
Anirem alternant trams de pista i de sender. Abans d'arribar a Sant Pere de Bertí, caldrà parar especial atenció ja que el sender esdevé pedregós i haurem d'evitar torçades de turmell.
Arribem a el Clascar i tornem a trobar camí pedregós fins al Torrent del Traver. Passat aquest torrent entrem a una pista forestal en bon estat que ens portarà al Collet d'en Tripeta i al Santuari de Puiggraciós.
Després d'una pausa merescuda, emprenem la marxa per tancar la ruta amb una ràpida baixada, primer per pista i posteriorment per sender, per tornar fins al punt d'inici.