5,2

cerca de Fontanars dels Alforins, Valencia (España)

ruta de mitja marató (21 km.) molt suau en quant a pendents, meravellosa en quant als llocs que passa i quasi tota per camí no asfaltat (asfalt uns 3km. aprox.).
Eixim del poble camí a la sarsa. Fem uns 200 m. per la carretera que va a la Font de la Figuera i ens desviem per una carretera que es dirigeix a la presó de Villena (tranquils que no hi arribem :).
Aproximadament al km. 3.2 ens desviem a l'esquerra i comencem a córrer per camins que travessen bancals de vinya i massos de la plana dels alforins.
Al km. 8 arribem a la pedania de la Sarsa, on agafem un camí per la part alta del poble. Ací ve la part més complicada però per l'orientació; quan s'arriba a una caseta (amb gossos solts que no fan res) a l'esquerra i haurem de travessar uns bancals per un camí un poc perdut.
Quan ens endinsem pels pins, el camí gira cap a l'esquerra i desfem tot el camí però ara pel bell mig de boscos de pins que de quan en quan travessen restes de masos, altres en funcionament, bancals, etc. Vistes molt boniques de tota la vall dels alforins.
El camí és molt bo per a córrer. A més, quan el vam fer acabava de ploure el dia d'abans i estava tou; perfecte!
És fàcil perdre's perquè n'hi han bastants ramals, però per fi arribarem a la carretera que va de Fontanars fins Beneixama. El final són 2 km. de descens fins arribar a Fontanars.
Una ruta per fer amb tranquilitat, per muntanya i amb un desnivell acumulat molt baixa (<300 metres).
Excepte el tram del Salse fins al camí de muntanya, la resta és apta per a bici de muntanya. De ben segur que es pot trobar altre camí alternatiu.