• Foto de IXa Cursa de les Roques 2018. Orta

Fecha de subida 18 de noviembre de 2018

Fecha de realización noviembre 2018

5,6

cerca de Arnes, Catalunya (España)

Cursa Absoluta
Està previst contemplar-hi trams claus i tècnics dins del recorregut de la cursa, els quals estaran degudament senyalitzats en la seva totalitat. S’establiran diversos punts d’avituallament sòlid i líquid on els membres de l’organització faran el control de pas.

Descripció Cursa Absoluta 2018:

Començarem a la pista del Mas de la Franqueta i després d’uns metres sortirem en direcció a la cresta de la Solana de la Franqueta, d’aquesta manera agafarem altura i resseguirem la cresta fins arribar a la pista del coll del Llop, després de 400m que ens servirà per estirar les cames, iniciarem el segon ascens del recorregut pujant pel camí del coll de Botana fins arribar al Mas d’en Pujol. En aquest punt, ens desviarem cap a l’est per pujar 100 metres que ens obligaran a caminar. Resseguirem el camí que ens donarà uns metres de respir fins arribar a la Punta de la Creueta. A continuació, iniciarem un descens fins el Mas del Rosset. Arribant a aquest punt iniciarem l’aproximació cap a les emblemàtiques Roques de Benet, entrant per la moleta del Sovatge i realitzant un circuit que ens permetrà voltejar totes les Roques. Aquí començarem un tram on el terreny canvia: més sec, roca dura, terra inestable, aeri i molt tècnic. Envoltarem les majestuosos roques de Benet (1.016 m): són 4 quilòmetres per gaudir de l’entorn i per suposat fer cim. Després d’una baixada molt tècnica arribarem al Maset de Tramuntano, ascendirem fins el coll de l’Oronal per fer cap al espectacular salt de Ferrassó. Descendirem ràpidament fins la Teuleria. Des d’aquí la cursa buscar el camí més fàcil per tornar cap al poble, no sense abans passar per l’espectacular part baixa dels barranc de Cubars o el recorregut de la Serra d’Orta i les seves fantàstiques vistes.

Amb Orta a tocar, pujarem per la bassa del Mur i travessarem els carrers del poble i la plaça de l’Església fins resseguir l’última baixada del recorregut que finalitza a la plaça Catalunya, meta!

Perfils:

La 9a edició de la Cursa de les Roques presenta 1500 d+ i 1500 d- amb 22km de recorregut.

Avituallaments (veure situació a mapa interactiu)