3,8
7,7

cerca de La Seu d'Urgell, Catalunya (España)

La Seu - Collada de la Torre - Anserall - Calvinyà - Cortal Sant Andreu - Barri Sant Antoni - La Seu:

Sortim des de davant de l'Alberg de la Seu d'Urgell. Travessem el parc del Valira i anem a buscar el pont de Castellciutat. A la dreta un corriol ens deixa sota l'Hotel el Castell de Ciutat. Travessem la N260 i agafem la pista descendent en direcció Nord. Passada la borda del Feliuet trenquem a la dreta per agafar un corriol que ens durà altre cop a la pista. La seguirem en direcció Nord (horts i finques) fins l’indicador de fusta de l’Ermita de Santa Euginia. Anem en aquesta direcció, carena amunt anem guanyant desnivell fins a la Collada de la Torre on hi ha un indicador per anar fins a les runes de Santa Eugenia o direcció Anserall. Ens desviem 100m de la ruta (direcció coll Peixeder) per tenir una panoràmica preciosa del Cadí. Tornem al rètol i baixem en direcció NE cap a Anserall, creuem el poble, passem el pont vell i per sota la carretera d’Andorra ens dirigim a un sender exigent però gens tècnic que passant per la Capella de Santa Margarida ens porta a Calbinyà. Per dins el poble agafem direcció a la Seu i de seguida arribem a una “terrassa” amb un banc per reposar-hi i bones vistes. Aquí tombem cap a l’esquerra per un exigent pujador que es converteix en corriol i que ens durà ja de forma més suau a la pista que va davant la borda de Sant Andreu. Veurem uns rocs grans, un balcó, possiblement el millor mirador de la Seu i el seu entorn. Convida a seure-hi, contemplar i escoltar el silenci. Rodegem la finca, passem per sota l'antenta i baixem al Cortal de Sant Andreu ( més coneguda com casa de la Mel). Fem un parell de paelles per la pista i prenem el corriol direcció al barri de Sant Antoni, paral·lels al Segre i amb unes vistes elevades de la vall que ens acompanyaran fins arribar altre cop a La Seu. Bonica ruta circular perl nord de la capital de l'Alt Urgell. Cap mena de dificultat tècnica. He posat "difícil" per algunes pujades força pronunciades. Però cap problema per qualsevol persona una mica acostumada a caminar/ córrer.