5,3

cerca de Palamós, Catalunya (España)

Ruta circular amb sortida del centre de la vila que recorre zones boscoses i senders que ens permetran gaudir de l’ascens al Puig Cargol i la vall de Bell-lloc.

Durada aproximada: 2h 20 min
Pista: 30 %
Corriols: 60 %
Nucli urbà: 10 %

Des de l’Oficina de Turisme recorrem tot el passeig en direcció sud i girem a la dreta pel C/ Nàpols fins a arribar al pont de la riera d’Aubí. Creuarem el pont i seguirem recte pel Camí del Pla del Llop i continuem per la pista de sorra i a la bifurcació girem a l’esquerra 400 m fins camí de sorra. A partir d’aquí seguirem la ruta a través de senders que ens faran veure el Santuari de Santa Maria de Bell-lloc, la Font de Bell-lloc, Mas Ribot, Fitor i l’església de Santa Coloma de Fitor, Puig d’en Ribot, el cim i dolmen de Montagut, Puig Antoniet i el Mas Subà passant per la zona de Can Pere Tià.

Finalment, arribarem a Palamós creuant la riera d’Aubí i la Via Verda, on seguirem recte durant uns metres per la carretera i girarem a la dreta pel camí de sorra fins trobar el nucli urbà. Quan arribem al carrer Enric Vincke el seguim fins a arribar al passeig i tornar al punt de sortida de l’Oficina de Turisme.

Espais d’interès:
Fitor i l’església de Santa Coloma de Fitor. Indret tranquil i amb encant situat al mig del bosc al cor de les Gavarres. Hi podem trobar el nucli dolmènic més dens de la zona, i un dels principals de Catalunya, amb el dolmen dels Tres Peus, el de Tres Caires i el de la Serra d’en Calç. L’església, d’origen romànic, és l’element més simbòlic del terme, i es caracteritza pel seu gran campanar visible des de bona part del massís.