2,4
4,9

cerca de Palamós, Catalunya (España)

Ruta circular amb sortida del centre de la vila que recorre zones boscoses, senders, camí de ronda i una part del nucli urbà.

Durada aproximada: 1h 15 min (trail running) 2h 30 min (senderisme)
Pista: 50 %
Corriols: 35 %
Nucli urbà: 20 %

Des de l’Oficina de Turisme, seguint la Badia de Palamós fins arribar al carrer Enric Vincke i creuant-lo fins arribar al carril bici. El seguim fins a la benzinera on ens endinsem pel sender boscós situat a la dreta per arribar al Pont de la Presa.

Arribem a la Platja del Castell pel corriol lateral a la riera i després seguim el camí de ronda, passant indrets meravellosos com el castell de Sant Esteve de Mar, la cala s’Alguer, el castell de Sant Esteve de Mar fins a Palamós.

Espais d'interès:
Platja de Castell. Aquest indret s’ha mantingut aïllat i ha conservat, per voluntat popular, la més crua netedat del paisatge. Paisatge mediterrani en estat pur.

La cala s’Alguer, una miniatura urbana ran de mar, i Bé Cultural d’Interès Nacional, pels seus valors paisatgístics. Era un barri de barraques de pescadors que es remunta al segle XV. Donaven refugi als pescadors i als estris i ormeigs de pesca i ara són escenari de trobades d’esbarjo.

El castell de Sant Esteve de Mar. Antic castell situat en un penya-segat entre la cala de s’Alguer i la platja de la Fosca. Pertanyia a la parròquia de Santa Eugènia de Vila-romà. El rei Pere II el Gran, el va comprar l’any 1277 i va crear el port i la vila de Palamós. Enderrocat pràcticament durant les guerres dels remences, es troba abandonat i des dels s. XVI-XVII i va ser convertit en masia.