Tiempo  54 minutos

Fecha de realización noviembre 2016

2,5
5,0

cerca de Sant Jaume dels Domenys, Catalunya (España)

Sant Jaume dels Domenys - Cornudella - La Carronya - La Bassa Gran - Casetes de Llobets - L'Hostal - Sant Jaume dels Domenys

Ruta circular pels voltants del terme municipal de Sant Jaume dels Domenys, a la comarca del Baix Penedès, només a 9 quilòmetres del Vendrell. La ruta transcorre un 90 per cent per pistes asfaltades i carretera i la resta per pista de terra entre camps de vinyes y bosc de pins. El desnivell acumulat es d'uns 150-160 metres. La ruta es apta per a fer caminant, corrents o en BTT.

Començarem la ruta davant l'escola del poble, al carrer germanos. Baixarem en direcció mar pel carrer Sant Marc passant pel costat del camp de futbol que ens quedarà a la dreta. Al primer carrer asfaltat girarem a l'esquerra i seguirem fins que el camí es converteixi el camí de terra fins a la carretera que uneix Sant Jaume i Cornudella. Anirem fins al nucli de Cornudella tot creuant-lo pel carrer principal i tot just sortint del nucli enfilarem a l'esquerra per un camí asfaltat que ens portarà directes al nucli de la Carronya. Quan arribem a la Carronya girarem a l'esquerra de nou per tornar en direcció a Sant Jaume passant per l'altre banda del poble tot passant per un tros de bosc i creuant la carretera que porta al Pla de Manlleu i a la urbanització de la Talaia fins arribar a la Bassa Gran. Seguirem endavant fins arribar a un grup de cases anomenat dels Llobets on girarem a la dreta per anar fins al nucli de l'Hostal, a uns dos quilòmetres de Sant Jaume. Creuarem tot l'Hostal i enfilarem per la carretera TV-2122 per tornar al poble i acabar on hem començat.

Trobarem fonts amb aigua per veure a Sant Jaume, Cornudella, la Carronya, la Bassa Gran i l'Hostal.