Fecha de subida 7 de abril de 2013

Fecha de realización abril 2013

cerca de Barcelona, Catalunya (España)

Bona etapa per coronar Montserrat des de Barcelona, anar i tornar, amb 5 ports: de calentament fem la pujada a Vallvidrera, baixada fins Sant Cugat, i en direcció Rubí i Terrassa; la ruta l'hem feta diumenge i no hi havia massa trànsit (entre setmana molts camions en aquest tram, perquè travessa molts polígons industrials). Des de Terrassa ja busquem el camí cap a Rellinars, segon port de la ruta, 7.21km suaus i per carretera ja poc transitada. Coronem La Mola (640m), baixada cap a Rellinars i direcció Monistrol de Montserrat per carreteres poc transitades (gràcies al track que seguíem). Des de Monistrol comencem ascenció al Santuari de Montserrat, 8.8km (posa 10km al començament, però són 8.8), fins coronar a 760m (600m de desnivell), un clàssic. De tornada pel mateix camí des de Monistrol cap a Castellvell i el Vilar (on parem a esmorçar en un bar de carretera); des del mateix bar s'agafa un desviament en direcció Terrassa, i després de 200m per la carretera nacional, agafem a mà esquerra en direcció Vacarisses, i anem per una carretera paradisíaca i absolutament sols, pujant suau durant 7 o 8km, arribem a Vacarisses i després d'atravessar el poble arribem a una rotonda i agafem a mà esquerra un carrer que va cap a la urbanització Els Caus i el Parc Natural de l'Obac, és el 4art port de la ruta, 5.43km que ens porten a La Mola (per on hem passat unes hores abans). Enfilem la baixada fins Terrassa i agafem el camí invers a l'anada, és tot de baixada i els km van molt ràpid fins Sant Cugat. En Sant Cugat decidim tornar per la carretera de l'Arrabassada, per variar, i després de travessar la població agafem l'inici, 5è port de la ruta, 6.24km suaus que ja tots coneixem.
Temps sobre la bici: 6h15min. Al Garmin marca 2600m de desnivell acumulat (ho dic perquè a wikiloc posa 3400m, no sé què és més fiable).
És una bona ruta que intenta evitar el trànsit de les grans carreteres.
7.21km, 260m de desnivell.
8.79km, 600m desnivell.
5.24km, 250m desnivell.
6.24km, 300m desnivell

• Foto de AnderZ

AnderZ 07-oct-2014

Gran ruta La hicimos el fin de semana pasado 4 amigos y nos gustó mucho aunque también la sufrimos ;). La parte menos bonita la de atravesar Terrassa. Muchas gracias!

• Foto de tinyent

tinyent 07-oct-2014

Me alegro que la disfrutárais!! Es dura porque es larga, pero con la calma se hace bien y es muy variada, cada puerto es diferente! Es verdad que atravesar Terrassa es un rollo, pero yo no sé hacerlo de otro modo.
    Salud y kilómetros!
    Gracias por el comentario!

• E.Muñoz 30-jun-2015

Grandísima ruta pero quizá me equivoque de día para hacerla xq el calor q hacia hoy a convertido el regreso desde Montserrat en un infierno a 38 grados!!

• Foto de tinyent

tinyent 01-jul-2015

Me alegro que te gustara!! Es verdad que en esta época y estos días en concreto son bastante calurosos. Me imagino la subida a Montserrat con esta solana, te consume mucho, y luego hay que volver! La subida a la Mola por detrás también es dura...
    Ya sabes, ruta para otoño-invierno!!