cerca de Escàs, La Massana (Andorra)

Surto de la Massana en pujada suau però un fred que t’hi cagues ... 4 ºC uff!!
A l’arribar a Erts començo el Port de Cabús, 15 quilòmetres i 6.2 % de mitja, tot i que hi ha varis quilòmetres entre en el 7% i el 9 %. Els últims 5 quilòmetres, un cop passat el Coll de la Botella, son més suaus. També, abans d’arribar al Coll de la Botella trobem la Font del Bisbe.
Baixo per on he pujat, frenant per no passar tant de fred, fins el trencall de l’estació de Pal.
Encara tremolant m’hi arribo a l’estació a tafanejar una mica. Només cal pujar un parell o tres de quilòmetres al 6%.
Torno a baixar fins Erts i començo a pujar cap a l’estació d’Arinsal ... Uff! Això ja costa més!!
Son 7 quilòmetres força sostinguts entre el 7% i el 9%. La mitja total surt del 8,2% ... Ufff!
Baixada fins la Massana i com no he tingut prou, decideixo allargar una mica. De la Massana surto per un carrer força dret cap a Sispony i faig la carretera dels Cortals de Sispony. No puja gaire dret, però es comença a notar el desnivell acumulat. Desfaig camí fins Sispony i baixo a la carretera per pujar a Anyós ... Ufff! Puja!!
Segueixo pujant cap a l’Aldosa i baixo fins la carretera.
Per acabar de rematar m’arribo al poble d’Ordino, faig la volta al poble i ara sí, baixo fins la Massana.