Fecha de subida 13 de mayo de 2018

Fecha de realización mayo 2018

cerca de Seva, Catalunya (España)

Aquesta ruta fa la volta al Massís del Montseny. És el recorregut més curt que es pot fer però malgrat aquesta curta distància convé no subestimar-la ja que el desnivell positiu acumulat és considerable. És difícil determinar en quin sentit la ruta és més dura ja que tant si la fem per un cantó o per l'altre ens trobarem amb llargs ascensos. Al meu parer, és més dur si la fem en sentit horari, amb l'ascens de Collformic per la seva vesant sud. En aquesta ocasió l'hem fet al revés, en sentit contrari a les agulles del rellotge.

Primer coll del dia, Collformic, suau i còmode sense rampes dures en aquesta vesant excepte la sortida del poble de Seva. Baixada llarga fins al poble del Montseny.
Tot seguit, llarga pujada fins al Coll de Santa Helena amb trams drets i descansos. Abans d'arribar al trencall del Turó de l'Home, on ens podem plantejar de pujar-hi de forma opcional, trobarem uns distrets quilòmetres amb corbes de ferradura que faran més amena la forta pujada.
Tot seguit, continuem la ruta en direcció a Santa Fe. Canviem completament de paisatge, entrant en un preciós bosc de faigs. Pedalarem en lleuger ascens amb alguns trams de baixada fins que arribarem al Coll de Bordoriol. Des d'aquí farem una ràpida baixada fins a Viladrau i tot seguit fins a Masvidal.
Acabarem la ruta fent un ascens suau fina a Sobrevia i tot seguit suau descens fins a Seva.