Fecha de subida 12 de mayo de 2020

Fecha de realización mayo 2020

cerca de Girona, Catalunya (España)

CAT
Ruta clàssica per a bicicleta de carretera per carreteres poc transitades.
Girona - Els Àngels - Madremanya - Monells - Sant Sadurní de l'Heura - Santa Pelaia - Cassà de la Selva - Campllong - Fornells de la Selva - Girona

CAST
Ruta clásica para bicicleta de carretera por carreteras poco transitadas.
Girona – Els Àngels – Madremanya – Monells – Sant Sadurní de l’Heura – Santa Pelaia – Cassà de la Selva – Campllong – Fornells de la Selva – Girona

FR
Parcours classique de vélo de route sur des routes à faible trafic.

ANG
Classic cycling route on quiet roads.
Sitio religioso

Església de Sant Cugat - Fornells de la Selva

Església gòtica amb elements renaixentistes i fortificat.

Cul de la Lleona i Sant Feliu - Girona

El cul de la Lleona s'ha convertit en un veritable símbol de Girona i tothom que la visita no vol marxar sense fer-li el famós petó per comprovar si tornaran a la ciutat tal com diu la seva llegenda. L'església de Sant Feliu, que per la seva posició extramurs fou fortificada en més d'una ocasió, és el fruit de diverses etapes constructives i presenta diversos estils arquitectònics. Cal destacar-ne el seu campanar, que constitueix una fita essencial en la imatge monumental de la ciutat.
Collado de montaña

Santuari dels Àngels (485 m)

Ascens de 2a categoria. Santuari dedicat a la Mare de Déu dels Àngels. També hi trobem una hostatgeria adossada. Permet als visitants gaudir d’una panoràmica extraordinària del pla de Girona, el Baix Empordà, les Illes Medes, els Pirineus, el Montseny i les Guilleries. Com a curiositat Salvador Dalí i Gala es van casar el 8 d’agost del 1958.

Museu d’eines antigues del camp i d’oficis tradicionals

El Museu de les eines té la finalitat de conservar i difondre el treball de camp i la vida de pagès com a mostra de l’estreta relació entre les persones, els animals i la terra, tan present a la història del poble. Si es vol visitar, cal contactar amb antelació.
Collado de montaña

Santa Pellaia (358 m)

Ascens de 3ª categoria a Santa Pellaia 358m

Madremanya

El nucli antic de Madremanya es troba elevat sobre un turó i està replet de carrers estrets, cases antigues i petites placetes que ens mostren la seva antiguitat a través d’elements arquitectònics i decoratius dels segles XVI, XVII i XVIII. Traspassar els dos portals de l’antiga muralla (ja sigui el portal oest, al carrer de Sant Esteve o el portal nord, a la plaça dels Quatre Vents) és endinsar-se en la seva història. Dominant el recinte medieval emmurallat trobem l’església Sant Esteve de Madremanya, d’estil romànic tardà i construïda pels volts de l’any 1300, que consta d’una sola nau molt ampla capçada per un absis semicircular. Un indret, en definitiva, on val molt la pena perdre’s una bona estona.