Descarga

Altitud mínima

Tipo de ruta

Solo ida
  • Foto de 02/10 Măgura/Peștera - Câmpulung (Transsilvània)

Tiempo

6 horas 31 minutos

Coordenadas

Fecha de subida

11 de abril de 2020

Fecha de realización

agosto 2018
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Toancheş, Braşov (România)

Viatge cicloturista, volta ruta circular de 10 dies (de bici) a Transsilvània, als Carpats de Romania, a l'agost de 2018.

- 63,40 km
- Mitja velocitat av: 12,6 km/h.
- Desnivell positiu: 996 m.
- Un 80% d'asfalt i un 20% de pista dolenta/molt dolenta a l'inici de la ruta.

Hem dormit a "Pensiunea Mosorel" a Măgura.

Sortim a les 9:05h.

Inicialment, teníem una ruta més o menys mirada des de casa. Volíem sortir de Măgura per pistes fins a baixar a la vall. Teníem una petita incògnita en el camí previst, on semblava que potser hauríem d'empentar a peu la bicicleta un llarg tram.
El fet que l'Anna hagi dormit malament, amb cagarrines "de les fines" i que va menjar molt poc per esmorzar, ens fa variar una mica la ruta prevista.

Mirant un mapa d'un retol de rutes BTT, veiem una pista que baixa més ràpid a la vall per trobar la carretera principal. Un cop hi som, ens adonem que la pista, sempre de baixada, hi han trams de trialera (fàcil), pendents forts, camins gens marcats de gespa, pista dolenta, fang i creuaments de rierols. Quina sorpresa! Portem les bicis carregades amb alforges i les cobertes de darrera, unes "Schwalbe Marathon" són una mica justes pel terreny triat. Compte amb l'inici del track que no és cicloturisme amb terreny fàcil, més aviat BTT de muntanya. Malgrat tot, ho gaudim fent algun petit tram a peu. Divertit ;-) Segur que hi ha alguna altre manera de baixar a la Vall per una pista molt més còmode.

Un cop a la carretera principal, hi ha força trànsit, llargues pujades, algun coll de muntanya que ens fa apretar una mica. Fa calor. Baixada llarga i divertida fins al poble de Rucăr, que sembla força agradable amb un ambient muntanyós.

Oficialment ja no estem a Transsilvània, estem a la regió de Valàquia (Țara Românească), al sud dels Carpats romanesos.

Encara ens queda un collet per arribar a Câmpulung, el poble gran (o ciutat petita) on volem dormir. Anem a buscar la Pensió triada, "Un Baiat si o Fata", una pensió que també és una pastisseria (contact@unbaiatsiofata.ro - www.unbaiatsiofata.ro) Habitació 160RON (=35€ 2018) amb esmorzar per parella. L'habitació, que intenta anar de moderna i luxosa (però és un punt hortera), té una pared amb un vidre translúcid que dona a una zona comuna i per la nit hi ha molta llum. Habitació molt gran i còmode. Bon esmorzar. En un altre carrer disposen d'un bar-restaurant força correcte. A la ciutat no hi ha res destacable, o no ho hem vist.

Anem a sopar pel poble doncs hi ha oferta.

Ruta del dia següent:
Powered by Wikiloc

Transylvania; Transilvania; Ardeal; Siebenbürgen; Erdély; Erdel; Erdelistan.