Descarga

Altitud mínima

Tipo de ruta

Solo ida
  • Foto de 04/10 Curtea de Argeş - (Transfagarasan) Piscul Negru (Transsilvània)

Tiempo

7 horas 11 minutos

Coordenadas

Fecha de subida

11 de abril de 2020

Fecha de realización

agosto 2018
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Curtea de Argeş, Argeş (România)

Viatge cicloturista, volta ruta circular de 10 dies (de bici) a Transsilvània, als Carpats de Romania, a l'agost de 2018.

- 68,23 km
- Mitja velocitat av: 12,0 km/h.
- Desnivell positiu: 1240 m (no sé d'on surten el 2829m que diu el Wikiloc ¿?¿).
- 60% d'asfalt i 40% de pista acceptable.
- Alçada: Curtea de Argeş 380m; Piscul Negru 1190m.

Hem dormit a la Pensió "Pensiunea Ruxi" a Curtea de Argeş.

Sortim a les 8:30h.

Avui afrontem la primera part de la famosa carretera Transfăgărășan (la travessa a les muntanyes Fagarás).

La Transfagarasan o DN7C és la segona carretera pavimentada de més altitud de Romania. Construïda com a ruta militar estratègica, els 90 quilòmetres de corbes recorren de nord a sud les seccions més altes de sud dels Carpats, entre el pic més alt de país, el Moldoveanu, i el segon més alt, el Negoiu.
La carretera va ser construïda entre 1970 i 1974, durant el mandat de Nicolae Ceauşescu. Va ser la resposta a la invasió de Txecoslovàquia de 1968 per part de la Unió Soviètica. Ceauşescu va voler assegurar el ràpid accés militar a través de les muntanyes en cas que la Unió Soviètica intentés repetir el moviment. Conseqüentment, la carretera va ser construïda principalment per les forces armades, amb un alt cost financer i humà, ja que es van usar prop de 6.000 tones de dinamita només a la cara nord, i, segons informes oficials, 40 soldats van perdre la vida durant la construcció.

Molt abans d'arribar al Llac Vidraru, a Arefu, hi ha el Castell-Fortalesa Poienari. Aquest castell va servir com a residència per Vlad III l'Empalador, que va ser el príncep que va inspirar a Bram Stoker el protagonista de la seva novel·la Dràcula. Ho veiem des de abaix sense pujar.

A la part mitja de la pujada per la cara sud, hi ha el Llac Vidraru i una pressa, d'on la carretera asfaltada continua per la dreta. Nosaltres travessem un túnel (recte-esquerra) i continuem per una pista (oest) a vegades dolenta, que va vorejant el llac uns 20 km, per una fageda ombrívola on no trobem pràcticament a ningú. La pista va pujant i baixant, però en general planeja. Segurament per la banda dreta del llac deu ser més ràpid, però segur amb molt trànsit.

Abans de que s'acabi la pista i el llac, descansem a la "Cabana Cumpăna Hotel", un lloc turístic amb gespa, bar i molts turistes.

Un cop s'acaba la pista i el llac, tornem a l'asfalt de la Transfăgărășan, tornem a la pujada i en 12,5km arribem a Piscul Negru. Són les 15:35. Una clariana a ma esquerra, on hi han 4 cases, hotels i refugis on passarem la nit. No hi han botigues, però si restaurants. Al vespre fa fred. Estem a 1200m d'alçada.

Dormim a la "Cabana Dara" (T. +40 727 450 765). Habitació doble amb Bany Compartit: 32 € (= 148,95 RON). No fan esmorzars. No són gaire simpàtics, no tenen gaires ganes de treballar. Tot és força cutre. Segur que hi ha millors llocs a Piscul Negru per dormir, però val a dir que ens va costar molt fer una reserva en aquest petit indret, doncs tot estava ple.

Vam sopar i esmorzar al hotel "Siesta" del cantó. Molt bé.

Ruta del dia següent:
Powered by Wikiloc

Transylvania; Transilvania; Ardeal; Siebenbürgen; Erdély; Erdel; Erdelistan.