Descarga

Altitud mínima

Tipo de ruta

Solo ida
  • Foto de 05/10 Piscul Negru - (Transfagarasan) Cârţişoara (Transsilvània)

Tiempo

6 horas 24 minutos

Coordenadas

Fecha de subida

11 de abril de 2020

Fecha de realización

agosto 2018
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de sub Balea Lac, Județul Sibiu (România)

Viatge cicloturista, volta ruta circular de 10 dies (de bici) a Transsilvània, als Carpats de Romania, a l'agost de 2018.

- 47,07 km
- Mitja velocitat av: 13,2 km/h.
- Desnivell positiu: 957 m.
- 100% d'asfalt.

Sortim de la "Cabana Dara" a Piscul Negru a les 9:20h.
Fa bon temps però fa fresca.

Després de Piscul Negru la carretera és molt agradable. Molt ambient de muntanya.
Encara no hi han gaires cotxes, cosa que anirà canviant a mesura que guanyem alçada.

Als pocs km de sortir, arriba a la nostre alçada un cicloturista (el primer que veiem) del País Basc (Berriz - Biscaia), amb que tenim una conversa agradable fins que arribem al coll de la carretera. Està viatjant sol i sembla que va per feina. Pedala mati i tarda i fa el doble de km que nosaltres.

Cada cop hi han més cotxes. Com pot ser? Un km abans de l'entrada del túnel, hi ha caravana de cotxes aturats. Hi ha molt xivarri de cotxes fent servir el clàxon. Sembla que hi ha una concentració de cotxes antics Peugeot 205 que venen de França i estan en una festa constant. Avui estan fent l'etapa reina.

La carretera Transfagarasan arriba als 2034 metres d'altitud, amb el llac Bâlea (cara nord).
La carretera es troba tancada normalment des de finals d'octubre fins a finals de juny a causa de la neu.

Fem el túnel amb el frontal i les llums de la bici. És fosc malgrat hi ha alguna tímida llum. Està tot ple de cotxes aturats. Anem amb preses doncs la situació no és agradable. El terra està mullat, i el túnel és cutre.

Un cop sortim a l'altre cantó (nord) en trobem un caos de cotxes mirant d'aparcar, gent gestionant la zona de parquing, botigues per turistes, xivarri... quina manera de trencar el romanticisme dels colls de muntanya.
Ens acomiadem del amic basc i ens desitgem sort en el viatge.
Anem a mirar de fer una foto de la zona i menjar alguna cosa. Hi ha el llac Bâlea, un hotel de muntanya i algun food truck amb menjar ràpid. Molta gent per tot arreu.
Fem les fotos dels revolts coneguts de la cara nord. La baixada per la cara nord és molt maca i estètica. Està ple de cotxes aturats també per aquest cantó. Això és una bogeria.

Pel que sabem més tard, al mes d'agost cada dia hi han cues de cotxes que volem pujar al llac Bâlea (o rodalies) per passar el dia. Molt turisme autòcton. Una llàstima, doncs la carretera és molt maca per fer en bicicleta.

A la part més alta, la carretera travessa el túnel de major longitud a Romania (884 m), que compta amb il·luminació artificial bastant mediocre. Millor en bici portar frontal i llums davant i darrera per fer-te veure. De fet, no hi ha cap retol del coll, i el punt més alt deu ser dintre del horrible túnel fosc i humit. Això li resta romanticisme a la carretera. Trobo a faltar un retol per fer la foto de coll.

La part nord és utilitzada anualment com a part de la competició ciclista: Tour de Romania (en romanès: Turul României).

Al setembre de 2009, el programa de televisió britànic "Top Gear" va filmar un programa en aquesta carretera i li va donar molta popularitat a la carretera.

La baixa és força ràpida, però no tenim pressa i ens deixem caure. Ens abriguem per la baixada.

De la part alta fins a Cârţişoara hi han 31 km i els fem amb 1:06h amb calma.

Abans d'arribar a Cârţişoara parem a menjar una pizza en un restaurant a peu de carretera.

Un cop a Cârţişoara anem a buscar la pensió on tenim la reserva. Dormim a "Casa Mosului" a Cartisoara (Alexandra Buzic T. 0745939248 www.casa-mosului.ro) Habitació doble 165 lei(= 35,46€); Esmorzar: 24 lei/per(=5,16€); Sopar: 35 lei/per (=7,52€). Total 165 + 24 + 24 + 35 + 35 = 283 lei (60,81€). Hi estem molt a gust. Habitació molt maca, un gran menjador molt acollidor, un jardí enorme amb gespa i gandules, un sopar (peix) molt bo. El home gran que ens va atendre (els seus joves no hi eren) no parlava anglès però ens vam entendre. Del tot recomanable.

La tarda la passem a la mateixa casa, al jardí descansant. Agradable record ;-)

Cartisoara és un poble amb poc nucli urbà, poques botigues i moltes pensions agradables per dormir.

Ruta del dia següent:
Powered by Wikiloc

Transylvania; Transilvania; Ardeal; Siebenbürgen; Erdély; Erdel; Erdelistan.