Descarga

Altitud mínima

Tipo de ruta

Solo ida
  • Foto de 07/10 Sibiu - Alma Vii (Transsilvània)

Tiempo

6 horas

Coordenadas

Fecha de subida

11 de abril de 2020

Fecha de realización

agosto 2018
Sé el primero en aplaudir
Comparte

cerca de Sibiu, Județul Sibiu (România)

Viatge cicloturista, volta ruta circular de 10 dies (de bici) a Transsilvània, als Carpats de Romania, a l'agost de 2018.

- 65,68 km
- Mitja velocitat av: 15,6 km/h.
- Desnivell positiu: 539 m.
- 85% d'asfalt i 15% de pista dolenta i un petit tram de camp a través a peu abans d'arribar a Alma Vii.

Sortim de la "Pensiunea Ela" de Sibiu a les 8:50h.

Només sortir, ens toca creuar la via del tren per un pas a peu, on podem arrossegar la bici per les escales en pujada. Una rampa que reivindico fa anys a Sant Cugat en varis llocs del municipi... (moment reivindicatiu!)

Avui entrem a la Transsilvània més rural i tranquil·la. Altiplà de puges i baixes, carreteres secundaries, camps treballats amb eines senzilles, cases de colors, esglésies saxones fortificades, pobles petits i amables, gent simpàtica...

Bàsicament volíem a anar de Sibiu a Sighisoara, uns 105 km (segons la ruta triada), però no fer-ho de la manera més ràpida i directa. Velem fer-ho en 2 dies de ruta i fen una mica de volta per dormir en un lloc interessant.

Des de casa triem anar a dormir en un poble que està més o menys en mig de la ruta. Volem anar a dormir a Alma Vii, un minúscul poble amb església saxona fortificada. Trobem per internet una especie de "casa rural", una mica cara, però sembla una bona opció.

Per arribar a Alma Vii triem una pista per fer els últims 10 km. Hi ha un punt incert, doncs no tenim referencies, ni tracks, ni camins coneguts. Des de casa i pel GoogleMaps sembla que hi ha un pas, però no sabem com és. Un cop hi som, resulta que hi ha un tram d'arrossegar la bici per un camp de gespa alta i una pista de fang. Una mica d'aventura i orientació per arribar a Alma Vii. Esteu avisats. Recomanable. També és pot fer una mica més de volta i entrar per un altre lloc per carretera asfaltada ;-)

Anem directes a la casa "Alma Vii 104" i ens posem a buscar l'administradora que viu en una altre casa. No hi ha cobertura de mòbil (ja ho sabíem).
Habitació doble: 50.00 € (235 RON) Esmorzar: 5€/per - Sopar: 11€/per. (http://www.experiencetransylvania.ro/)
Resulta ser una casa antiga per nosaltres sols. Habitacions grans i espaioses, sostres alts, mobles antics, terra de fusta. Un jardí molt gran però molt salvatge i descuidat. Sopem i esmorzem en la mateixa casa, doncs no hi ha res més. La noia que porta el tema, ens porta el menjar de casa seva i ens el serveix en una taula al jardí. Tot el menjar és tradicional.
És la nit que ens surt més cara de totes.
Fa la pinta que en un futur proper hi hauran més llocs per dormir per la zona.

Al poble no hi han botigues. Hi ha una especie de bar molt petit (que obre molt tard) en una casa on venen alguna cosa i que ens costa de trobar. Tot molt precari. Comprem begudes, doncs a la casa ens diu que no podem agafar aigua, doncs no es potable.

Fa molta calor.

Per la tarda anem a visitar la magnifica església saxona fortificada, que està restaurada i també fa de museu. Recomanable.

Ruta del dia següent:
Powered by Wikiloc

Transylvania; Transilvania; Ardeal; Siebenbürgen; Erdély; Erdel; Erdelistan.