X03

Fecha de subida 30 de agosto de 2012

Fecha de realización agosto 2012

Vista 1981 veces, descargada 23 veces

cerca de Alcañiz, Aragón (España)

Els primers 15 km, fins a Valdealgorfa, es realitzen per l’antic traçat del ferrocarril, però es un tram sense condicionar, compartit amb vehicles i majoritàriament de pista sense asfaltar. Durant els següents 5 km abandonem el traçat del ferrocarril i iniciem un ascens moderat per una carretera fins retrobar-nos amb la via verda pròpiament dita. Tot i això, el recorregut fins Horta de Sant Joan és àrid i inhòspit, i el manteniment de la via deixa molt que desitjar. A més, no hi ha cap estació habilitada com a bar i només trobem una font al km 33, la següent és a més de 30 km.

A partir d’Horta de Sant Joan, la via verda està molt més transitada i hi ha diversos llocs on poder parar a prendre alguna cosa, sense haver de desviar-nos de la ruta.

Pel que fa al desnivell es pot dividir la ruta en 2 parts: des de l’inici fins l’estació de Vallderroures és pràcticament tot pujada (excepte els 14 km entre la reincorporació a la via verda i l’hotel Parada del Comte) i la resta fins Roquetes tot en baixada.

Tot i que la majoria de túnels estan il·luminats es convenient portar llum.

Trobareu més informació als waypoints.

Si heu de passar la nit a Alcanyís us recomano l’hotel Meseguer, una atenció exquisita.

Podeu trobar més informació de la Colla BTT a Facebook, Twitter, Youtube i al blog
Cruïlla amb la carretera C-12
cruïlla T-334. A la dreta Horta de Sant Joan a 2.5 km. A l'esquerra Bot.
Abandonem l'últim tram de via verda i anem direcció Jesús.
Estació d'Aldover. HABILITADA. Bar i restaurant https://www.facebook.com/pages/Restaurant-Via-Verda/149537498441567?ref=ts
estació Arnes-Lledó. ABANDONADA. Just abans d'aquesta estació creuem el riu Algars per sobre d'un pont. En aquest punt es pot prendre el bany.
estació Benifallet. HABILITADA. Bar, restaurant, pensió i alberg http://www.estaciodebenifallet.com/ca/index.html
estació de Bot. ABANDONADA. Bot es troba a pocs metres de la ruta. A la mateixa estació hi ha una font.
estació de Cretes. Sembla que està sent rehabilitada, tot i que encara no ha entrat en funcionament.
estació d'Horta de Sant Joan. ABANDONADA. La població es troba a 2.5 km per la carretera T-334.
estació de Pinell de Brai. ABANDONADA.
estació de Prat de Comte. Sembla que s'hi estan realitzant treballs de rehabilitació, però encara no funciona.
estació de Valdealgorfa. ABANDONADA. En aquest punt comença la via verda pròpiament dita, tot i que no ho fa pel traçat de l'antic ferrocarril. Les indicacions en aquest punt són insuficients. El poble de Valdealgorfa queda a uns 500 mts en forta pujada. Em reservo els comentaris sobre el tracte que vam rebre a l´'unic bar del poble que vam trobar obert.
estació de Vallderroures. ABANDONADA.
estació de Valdetormo. ABANDONADA.
estació de Valljunquera. ABANDONADA.
estació de Xerta. HABILITADA. Servei de Bar. En aquest punt el recorregut de la via verda abandona l'antic traçat del ferrocarril (que acaba abruptament) i s'endinsa a la població de Xerta per evitar creuar la carretera C-12. Nosaltres no ens vam desviar tant i vam creuar la carretera.
font sense indicacions de potabilitat. La següent font (sense desviar-nos de la ruta) es troba a l'estació de Bot, a més de 30 km de distància.
font sense indicacions de potabilitat. Es troba a l'entrada de la població d'Aldover.
Santuari de la Fontcalda. Depenent de l'època de l'any el restaurant i alberg es troba obert. Hi ha una zona de pícnic amb taules de pedra i una excelent zona de bany al riu Canaletes, d'on hi brolla aigua a 28 graus
Hotel Parada del Comte (4 estrelles)
El punt d'inici del recorregut és una zona en obres que transcorre per l'antic traçat de la via del tren, però que no està habilitada com a via verda. No hi ha tanques, ni senyals, etc...
es tracta d'un tram de 9.5 km de l'antic traçat del ferrocarril, en lleuger ascens, que no està asfaltat.
en aquest punt ens reicorporem a l'antic traçat del ferrocarril, ja habilitat com a via verda.