Fecha de subida 7 de mayo de 2017

Fecha de realización mayo 2017

-6 m

cerca de Castelló de la Plana, Valencia (España)

Ruta molt fàcil i còmoda, ja que no té cap desnivell apreciable en circular amb paral·lel a la mar.

Com eixim des de les estacions de tren i autobús de Castelló, que estan juntes, hi ha la possibilitat d'arribar amb tren per a qui no siga resident a Castelló com és el nostre cas.

Tota la ruta transcorre bé per carril bici o bé per la Via Verda del Mar així que en cap moment circulem per carretera.

El temps inclou parades a les torres i el Far així com a un restaurant per a dinar, etc.

RUTA

A la mateixa porta de l'estació de tren trobarem un carril bici, el seguirem en direcció a l'emblemàtic Parc Ribalta de Castelló que acabarem creuant. Després seguirem el mateix camí que fa el TRAM des d'aquí fins al Grau de Castelló també per un còmode carril bici.

Una vegada al Grau arribarem fins al Port i allí seguim a l'esquerra circulant a la vora d'un parc amb una preciosa pinada i un camp de golf. Haurem deixat a la nostra dreta el Planetari que, si volem visitar, es troba a la Platja del Pinar a la nostra dreta quan s'acaba la tanca del Port.

Des d'aquí i fins a Benicàssim seguirem pel carril amb paral·lel a la platja. Primer la del Gurugu, després la del Serradal i al final la de Benicàssim. Per trobar el començament de la Via Verda el millor és seguir el recorregut del carril bici que a l'altura del Carrer Torre Sant Vicent gira a l'esquerra. Després farem un gir a la dreta i al cap de poc trobem les indicacions del començament de la Via Verda del Mar d'uns 5 o 6 km.

Aquesta via transcorre amb paral·lel a la mar i ens regala uns paisatges molt suggerents amb la mar a la nostra dreta i uns metres a sota, el verd de la vegetació, almenys al maig quan nosaltres passem, i el tall de la trinxera de l'antic ferrocarril pel qual circulem. També trobem un parell de torres de guaita del segle XVI. La de la Colomera i la de la Corda, així com la del Rei més gran i antiga que es va començar a construir cap al 1413.

Un altre element a destacar és el túnel del Bovalar d'uns 600 m, i que està il·luminat, a l'eixida del qual ja pràcticament hem arribat a Orpesa.

Aquí nosaltres seguirem la línia de la costa per la Platja de la "Concha" i passant per davant de la ja esmentada Torre del Rei i el Far d'Orpesa. En baixar cap a la Platja del Morro del Gos, la principal de la població, trobem a la nostra esquerra la Illeta, una xicoteta formació rocosa al principi de la platja.

Nosaltres aquí decidirem tornar, en principi desfent el camí fins on s'acaba la Via Verda a Benicàssim.

Des d'aquest punt en lloc de tornar vora platja seguirem un altre carril bici que arriba fins a Castelló. En realitat aquest carril segueix quasi totalment l'antic itinerari de les vies del tren, encara que està condicionat com a carril bici i no com a Via Verda.

Aquest tram és més avorrit, ja que no tenim la visió de la mar ni de la platja. Per contra ens permet circular de forma més ràpida, ja que el tram vora mar es troba normalment ple de gent i bicicletes que ens obliguen a circular de forma més lenta. Per altra banda fa que el recorregut siga quasi circular.

Acabem entrant a Castelló prop de l'Hospital i sempre per carril bici arribem a l'estació de tren i autobús.

Un dels atractius principals de la ruta és que permet fer parades i banyar-se siga a la platja o a les cales que anirem trobant. Un altre és que podem parar en qualsevol moment a beure o menjar, ja que estem a un entorn ple de barets a la platja, bars restaurants supermercats...

Per contra el recorregut a l'estiu serà molt calorós i a més a més s'ha d'esperar trobar molta gent, el que dificultara la circulació pels trams de carril bici vora platja, així com per la Via Verda que és molt popular com a itinerari per a fer esport passejar, etc.