Fecha de subida 14 de septiembre de 2018

Fecha de realización mayo 2016

cerca de Dromhale, Munster (Ireland)

Aquesta bonica i emblemàtica ruta circular és tot un clàssic d'aquesta regió del Comtat de Kerry. Pren el seu nom de l'Estret de Dunloe, una angosta vall que separa les serralades més altes d'Irlanda, la MacGuillicuddy Reeks a l'oest (amb el cim més alt del país) i les Purple Mountains a l'est (anomenades així pel color púrpura del seu substrat rocós). Malgrat les alçades modestes (el punt més alt de la ruta ronda els 270 metres d'alçada), les valls i llacs que trobarem foren modelades pel gel de les glaceres, doncs ens trobem en una latitud relativament septentrional, de manera que ens va donar la sensació que pedalàvem a més alçada de la que realment ens trobàvem. Aquesta ruta rodeja i travessa part del Parc Nacional de Killarney, on a més a més d'espectaculars llacs amb illes interiors, podem trobar cèrvols i també els boscos de roures madurs més extensos d'Irlanda i que un dia van dominar tot el país. Degut al seu valor natural, el 1981 aquest parc també fou declarat Reserva de la Biosfera per la UNESCO. Tota la ruta transcorre per carreteres o pistes asfaltades (excepte algun tramet de pista de terra en bon estat que si es vol es pot evitar) així que no és necessària una bicicleta de muntanya. Nosaltres vam llogar dues bicis de passeig a Killarney (O'Sullivan Cycles 15€ dia) que ens van funcionar molt bé. Havíem llegit que era una ruta molt famosa i concorreguda i que el pas de cotxes per l'estreta carretera de l'Estret de Dunloe era una mica agobiant, però nosaltres ens vam trobar molt poca gent, suposo que perquè era un dia entre setmana del mes de maig.
Just abans de començar l'ascensió al pas del Gap of Dunloe, hi ha una sèrie d'establiments turístics on prendre alguna cosa.
Bonic llac que hi ha pujant cap al congost de Dunloe
L'últim llac dels que trobem en l'ascensió al Gap of Dunloe
Tram final de l'ascensió al Gap of Dunloe
Deixem el congost de Dunloe al darrere i baixem cap a la Black Valley
Bonica casa rural que trobem al fons de vall
La pista passa pel costat d'una zona humida
Paisatges d'aquesta bonica vall
Llac que hi ha al costat de la carretera N71
Al costat de la carretera que ens portarà de nou fins a Killarney trobem una sèrie de punts amb excel·lents panoràmiques del Upper Lake.
Petita i modesta platja al que hi ha en un petit llac més avall de l'Upper Lake i abans del Muckross Lake
Tram de la carretera N-71 que voreja el Muckrose Lake i que travessa el Parc Nacional de Killerney
Mansió senyorial del segle XIX que es troba rodejada d'uns extensos jardins, al costat dle Muckross Lake. Situada en un entorn molt privilegiat, aquesta mansió està molt ben conservada, tant el seu exterior com l'interior, on es manté encara en bon estat gran parat dels seus mobles i decoració. Es pot visitar durant tot l'any.
Killarney és una petita però vibrant ciutat on, a més a més de llogar bicicletes, compta amb molts elements culturals i d'esbarjo. Els seus animats carrers hi podem trobar un extens nombre de pubs on degustar una pinta i alguns grups de música de carrer que són una autèntica delícia.