Tiempo en movimiento  5 horas 21 minutos

Fecha de subida 19 de abril de 2019

Fecha de realización abril 2019

cerca de Sant Martí, Occitanie (France)

PIRINEXUS
Recorregut del Pirinexus fet en 6 etapes. Un total de 357Km, amb un desnivell acumulat de 3.327m. La selecció de les etapes l'hem fet escurçant les etapes de mes desnivell i deixant-les a l'inici de la ruta. La facilitat per trobar allotjament, també han influit, fent que quedés una 3a etapa molt lleugera.

Les etapes que hem seguit són les següents:
Etapa 1 - D'Amer a Sant Joan de les Abadeses de 57km amb 1.061m de desnivell positiu
Etapa 2 - De St. Joan de les Abadeses a Prats de Molló de 50km amb 921m de desnivell positiu
Etapa 3 - De Prats de Molló a Le Boulou de 43,5km amb només 70m de desnivell positiu
Etapa 4 - De Le Boulou a L'Armentera de 70km amb 592m de desnivell positiu
Etapa 5 - De L'Armentera a S’Agaró de 67km amb 290m de desnivell positiu
Etapa 6 - De S'Agaró a Amer de 69,5 amb 393m de desnivell positiu

PIRINEXUS (Etapa 4) - De Le Boulou a L'Armentera

Sortim del Voló (Le Boulou), i agafem la carretera principal d'accés al poble per creuar el riu, pero just on s’acaba el pont, creuem la carretera per agafar un carril bici encimentat, semblant al q vem seguir per arribar al Voló. Mes endavant, el camí passa a ser esfaltat, pero sense trànsit, just dedpres de creuar l’autopista per un pont. Poc abans d’arribar a Maureillas (km 5,5 del tram), ens haurem d’incorporar a la carretera d’accés a la població tot i que es un tram molt curt.

Creuarem la població i ja prendrem la carretera que va en direcció al Col de Panissars. Ha estat una sorpresa la bellesa de tot el recorregut que tenim per davant, envoltats de boscos d’alzines , que ja no ens deixaran fins passat Campmany. La carretera puja fort, però el paisatge s’ho val!!!

Abans d’arribar al coll, ens trobem una petita població anomenada Riunogues (km 10 del tram). A partir d’aquest punt, les pujades es van alternant amb trams planers i de petites baixades, fins q arribem al coll, tot en paviment encimentat. Al final d’aquest trajecte podrem veure la Fortalesa de Bellagarde, a tocar del Perthus, i unes runes romanes de la Via Domitia.

A partir d’aquí, comencem amb trams de fortes baixades i pujades, amb un terra de sauló força relliscós. En alguna ocasió, farà falta empenyer la bicicleta i tot. Finalment, tindrem una llarga baixada fins a La Jonquera (km 23 del tram).

Atravessarem la població, i tornarem a tenir un petit tram de pujada forta fins arribar a St Jaume de Canadal, una església del s. VIII, on hi ha una terrassa ideal per a prendre-hi alguna cosa. La pujada segueix una mica mes, i llavors tornem a tenir un bon descens fins a Campany (km 32 del tram). A partir d’aquí, i ja tot el que queda de recorregut fins l’Armentera, anirem alternant trams asfaltats amb trams de pista.

De camí a Peralada (km 44,5 del tram), passarem per Vilarnadal, el Castell de Biard, i l’hermita de St Narcís de les Olives (s. XII). A Peralada, deixem momentàniament la ruta x endinsar-nos en la població.

A partir de Peralada, anirem seguint el curs de La Muga, i la creuarem en varies ocasions, en alguns casos havent d’aixecar els peus per no mullar-nos en passar el riu, o algun dels seus afluents, x sobre del paviment. Passarem a tocar de Vilanova de la Muga (km 52,5), i ens dirigirem a Castelló d’Empuries (km 56), on igual que a Peralada, ens desviem del traçat de Pirinexus per entrar en la part antiga de la població.

De Castelló sortirem pel Pont Vell (sXIII), creuant per darrer cop La Muga, ja en direcció a St. Pere Pescador (km 66,5). Pel camí, passarem pel Rec Sirvent, i ja a la sortida de St Pere, creurem també el Fluvià, el qual seguirem durant un tram, fins q ens desviem per entrar a L’Armentera.

Le Boulou

Campmany

Vilarnadal

Castell de Biard

St Nazari de les Olives (s.XII)