Dificultad técnica   Difícil

Fecha de realización junio 2015

1,9
3,8

cerca de Saldes, Catalunya (España)

Dissabte passat vam realitzar la via Estasen que porta al cim del Caldarer.

La via l'he considerat com a díficil, tot i que s'ha de dir que per gent que escali és fàcil, ja que com a molt hi ha passos de IV o IV+ si apures molt.

La via està bastant desequipada, nosaltres vam fer servir el semàfor d'aliens i el gris i el 0,75 i 1 (repetit) de Black Daemon. Per fer-ho bé, no cal repetir el 1 i en comptes d'això portar el número 2 i si es vol anar sobre segur portar el 3 ( aquest últim només cal amb un pas, jo no el portaria). També portavam tascons

Nosaltres anavam amb la ressenya de la foto. Val a dir: 1r Reunió en un arbre.
La 2n i 3r tirada les vam ajuntar (3r reunió amb 2 claus). 4r reunió amb 2 claus desprès de fer el flanqueig. A partir d'aquí, vam anar amb ensamble fins la R7. A partir d'aquesta i fins al cim, s'han de muntar totes les reunions.

La via en si no és molt exigent, però tota l'activitat en conjunt és una mica dura.

S'ha de contar més o menys 1h30min d'aproximació, 4 o 5 hores de via i 1h i algu de tornada al cotxe.

Si no s'ha fet és molt recomenable.

Per tal de fer el descens, nosaltres vam optar de fer-ho pel camí normal i anar a buscar la tartera.!!!
  • Foto de Calderer
El Calderer és una muntanya de 2.497 metres que es troba al municipi de Saldes, a la comarca del Berguedà.
En aquest punt, hi ha instal·lades un conjunt de cordes fixes per tal de fer més fàcil la pujada. No és que sigui difícil ni molt menys, jo no vaig acabar d'entendre el perquè d'aquestes cordes...
Aquest punt nosaltres va ser on vam començar pròpiament la via, o sigui on ens vam assegurar.
Tot i que nosaltres ens vam encordar una mica més amunt, s'ha de dir que la via pròpiament comença aquí. Hi ha un diedre bastant llis i que des de baix sembla tombat. Dic sembla ja que quan el mires des de d'alt, veus que no està tant poc tumbat. Nosaltres ho vam fer amb bambes i sense anar encordats, i cal dir que no és tant fàcil com sembla. Crec que no estaria malament de posar-se els peus de gat, encara que desprès s'ha de caminar bastant.
Parquing amb el Mirador. Tot i arribar-hi molt d'hora, deu ni do la de cotxes que hi havia!! Això del Pedraforca està molt transitat... No m'estranya que la tartera estigui tal i com està..