• Foto de Avenc Penya-segat de la Falconera

Fecha de realización noviembre 2015

0,3
0,6

cerca de Garraf, Catalunya (España)

Català:
Avenc de 80 metres de fondària al Garraf (Sitges).
El lloc habitual per aparcar és passat el Km. 172 de la C-31 (carretera de corbes del Garraf), on hi ha un mirador, l'espai és petit i ens han informat de robatoris a l'interior dels vehicles, veiem senyals de vidres trencats per terra, així que la decidim aparcar a baix del penya-segat, davant el Club Nautic Garraf, on hi ha petita esplanada de terra amb lloc per aparcar.
Els pous són de 25, 35 i 16 metres, amb diversos fraccionaments si fem espeleo.
El primer ràpel és exterior, muntat en un pi davant del mar, amb repisetes, i et deixa en un balcó gran ple de margallons. Després ja entres a la boca de la cavitat pròpiament, no necessitarem frontal doncs ens arriba llum pel gran vestíbul que mira al mar.
El darrer tram de pou volat et deixa en una rampa amb força pendent mirant el mar. Baixant la rampa cap a l'esquerra, es veu un passamà per continuar si es vol fer alguna via d'escalada.
Opcional: Un quart ràpel d'uns 25 metres ens duria directament al mar, des d'on podríem tornar nedant en comptes de remuntar, però cal considerar l'estat de la mar si està moguda (molt perillós) i que són uns 40 minuts mínim nedant amb les cordes i els ferros.

Castellano:
Sima de 80 metros de profundidad en el Garraf (Sitges).
El lugar habitual para aparcar es pasado el Km. 172 de la C-31 (carretera de curvas del Garraf), donde hay un mirador, el espacio es pequeño y nos han informado de robos en el interior de los vehículos, vemos señales de cristales rotos por el suelo, así que decidimos aparcar abajo del acantilado, frente al Club Nautico Garraf donde hay una pequeña explanada de tierra con sitio para aparcar.
Los pozos son de 25, 35 y 16 metros, con varios fraccionamientos si hacemos espeleo.
El primer rápel es libre, montado en un pino frente al mar con pequeñas repisas y que te deja en un balcón grande lleno de palmitos. Después ya entras en la boca de la cavidad propiamente, no necesitaremos frontal pues nos llega luz por el gran vestíbulo que mira al mar.
El último tramo de pozo volado te deja en una rampa con bastante pendiente mirando al mar. Bajando la rampa hacia la izquierda, se ve un pasamanos para continuar si se quiere hacer alguna vía de escalada.
Opcional: Un cuarto rapel de unos 25 metros nos llevaría directamente al mar, desde donde podríamos volver nadando en vez de remontar, pero hay que considerar el estado de la mar si está movida (muy peligroso) y que son unos 40 minutos mínimo nadando con las cuerdas y los hierros.

• Foto de ramon

ramon 15-dic-2015

que pasada!
    Gracias por la ruta!

• Foto de ramontx

ramontx 03-may-2017

Gracies per la Ruta. Nosaltres la vem fer fa uns anys, fent el darrer ràpel fins acabar directament al mar.
    Per si algú la fa, a la recomanació (molt encertada) de no fer-la si està el mar remogut afegeixo:
    1 - rentar el material d'espeleo amb aigua dolça després de l'activitat (l'aigua del mar s'ho menja tot)
    2 - portar alguna cosa que ens ajudi a fer el trajecte nedant (peus de "pato", alguna taula de les d'aprendre a nedar, etc...)
    3 - Arribar el més lleuger de material que sigui possible a l'aigua, ja que ens l'haurem de treure mentre intentem no enfonsar-nos.
    4 - Tot i la recomanació anterior, portar algun element (puny, crol,...) que ens permeti remuntar si hi ha algun problema al ràpel. (ja que des del sortint de dalt no ens senten ni ens veuen un cop ja hem iniciat el ràpel)