Coordenadas 1928

Fecha de realización enero 2017

2,8
5,6

cerca de La Molina, Catalunya (España)

Aquesta sortida, malgrat la comencem prop de l’estació d’esquí de la Molina, gaudeix de molta tranquil·litat en els dos trams de pujada, sobretot el segon i més llarg.
Comencem a les tres de la tarda des del sector dels Alabaus. Ens decantem per buscar l’itinerari del mig del bosc evitant la proximitat amb les pistes. Primer guanyem altura de forma ràpida i després es perd inclinació a la sortida del bosc fins a arribar al Cap de Comella. Traiem les pells i baixem per endinsar-nos a Torrent Negre i seguir per pistes fins a Torrent de Coll de Pal.
Tornem a posar pells i ens dirigim en direcció sud torrent amunt. Al cap de pocs minuts, prenem a l’esquerra el Torrent Roig, ben innivat però encaixonat en el seu inici. Remuntem el Torrent primer per la dreta flanquejant i després pel mig a mida que es va obrint.
Aquest tram, malgrat trobar-se dins de l’estació d’esquí, gaudeix d’una tranquil·litat total. Continuem la marxa amb força neu però a partir de 2200 metres la neu es va tornant escassa per la feina que ha fet el vent. Pugem a través de trams gelats i ventats i amb pedres.
Arribem al Puigllançada pel llarg llom ventat gràcies a un fil de neu gelada que s’aguanta gràcies a la pressió del pas amb esquís i raquetes de neu.
Iniciem la baixada sense esquís uns metres fins a trobar neu contínua i arribar als telecadires de l’Amorriador de Rus. Tornem als Alabaus a través de pistes amb les darreres llums del dia.