Fecha de subida 30 de marzo de 2017

Fecha de realización marzo 2017

2,5
5,0

cerca de Skáidi, Troms (Norge)

You can translate the text to other languages.

CAT-Blatinden 1180m+, Alps de Lyngen sud

Sortida: Kantornes (Laksvatn)

El dissabte la previsió es manté variable durant tot el dia i, de moment, la visibilitat és bona fins als mil metres d’altura aproximadament.
Comencem des d’un aparcament proper a la carretera E8. Llisquem sobre la mateixa carretera uns dos-cents metres fins que ens desviem a l’esquerra (cartell) entrant de ple al bosc per la ruta d’estiu.
Guanyem metres ràpidament fins que el bosc s’aclareix per sobre dels tres-cents metres d’altura. Continuem per un llarg contrafort que puja suaument fins que mica a mica l’abandonem per continuar per una coma que ens deixarà sobre un seguit de pales amples i gairebé planes. A partir d’aquí observem una coma de quatre-cents metres de desnivell que evitem pujar desviant-nos una mica a la dreta per un llom més segur i menys carregat.
Remuntats aquests quatre-cents metres, el recorregut es torna molt suau i arribem al cim menys plàcidament del que ens pensàvem a causa de la boira i la mala visibilitat, que ens obliga a fer ús del GPS i assolir la curiosa fita en forma de gàbia refugi del Blatinden. La cara nord-est és una impressionant paret vertical de 400 metres de roca i gel.
Després d’una curta pausa, i per tal de no agafar fred, traiem pells i iniciem la baixada sense visibilitat, seguint el track, fins que trobem una entrada segura a la coma que hem divisat durant la pujada.
Baixada per recordar durant molt de temps amb vistes a Balsfjord i amb alguna ullada de sol.

CAST-Blatinden 1180m +, Alpes de Lyngen sur

Salida: Kantornes (Laksvatn)

El sábado la previsión se mantiene variable durante todo el día y, de momento, la visibilidad es buena hasta los mil metros de altura aproximadamente.
Empezamos desde un aparcamiento cercano a la carretera E8. Deslizamos sobre la misma carretera unos doscientos metros hasta que nos desviamos a la izquierda (cartel) entrando de lleno en el bosque por la ruta de verano.
Ganamos metros rápidamente hasta que el bosque se aclara por encima de los trescientos metros de altura. Continuamos por un largo contrafuerte que sube suavemente hasta que poco a poco la abandonamos para continuar por una coma que nos dejará sobre una serie de palas anchas y casi planas. A partir de aquí observamos una coma de cuatrocientos metros de desnivel que evitamos subir desviándonos un poco a la derecha por un lomo más seguro y menos cargado.
Remontados estos cuatrocientos metros, el recorrido se vuelve muy suave pero llegamos a la cima menos plácidamente lo que pensábamos debido a la niebla y la mala visibilidad, que nos obliga a hacer uso del GPS y alcanzar la meta en forma de jaula refugio del Blatinden. La cara noreste es una impresionante pared vertical de 400 metros de roca y hielo.
Después de una corta pausa, y para no coger frío, sacamos pieles e iniciamos la bajada sin visibilidad, siguiendo el track, hasta que encontramos una entrada segura a la coma que hemos divisado durante la subida.
Bajada para recordar durante mucho tiempo con vistas a Balsfjord y con algun rayo de sol.