Fecha de subida 2 de abril de 2017

-88 m
2,4
4,9

cerca de Lenangsstraumen, Troms (Norge)

Explanations in english, catalan and spanish.

ENGLISH

First of all, explain that the difficulty of the route is because the descent is directly by the main slope (S4).
If you choose to follow the same itinerary that the ascent, the difficult became "moderate".

The second day of our holidays we decide to go to the Lyngen Alps area. The idea is the ascension of the Storgalten, a peak that enjoys some excellent views over the sea and the Lyngen Alps.
We go to the town of Lyngseidet on the E8 road and later on the local highway 868 to avoid use the Ferri. We continue along the 91 road and later by the FV312 to Storvoll and crossing the bridge to the Sandneset Fish Factory. The trip with the van is long and it takes about three hours.
We put on skins at 11:00 p.m. and the weather forecast is perfect.
We cross the streets and the road to climb soft slopes in the middle of the houses. The landscapes are very beautyfull and the panorama is fantastic. The progression is slow because we spend a lot of time taking photos and videos. We enter to the Galtdalen Galtltvaggi ravine.
We leave the forest and we continue by wide and soft slopes. Approximately 750 meters above sea level, we arrive at a windy zone near the visible mountain pass. We overcome a short slope with icy snow until the long and wide ridge to the summit. The last meters to the summit are in irregular terrain molded by the wind.
Spectacular views over the sea to the north and the Lyngen Alps to the south and west. The Lyngen are much more wild than the Tromso zone.
We try to descent the summit directly to the main slope (S4) after we observe that it's a safe. We do it one by one to avoid avalanches. First meters with strong inclination and powder snow, really fun.
We put skins another time and we head to promontory called Lassofjellet (414m) The surrounding is really superb and at four PM the sunlight offers some magnificient landscapes over the sea.
We finish the descent through the forest and finally we return to the town very happy in a great day. This will be, undoubtedly, the best route we will have done.
When we return by car, we use the ferry to cross from the town of Sbensby to Breivikeidet and make short the trip (price: 15 euros per car).

CATALAN
Storgalten 1219m , Alps de Lyngen Nord

Sortida: Factoria de peix de Sandneset (Storvoll)

Primer de tot, esmentar que la qualificació de la ruta com a "díficil" obeeix exclusivament a si el descens es fa per la pala (pendent sostingut S4). Si optéssim per seguir el mateix itinerari que la pujada, la dificultat baixa fins a "moderat".

El segon dia, es presenta amb un temps variable fins a migdia. Decidim anar a la zona dels Alps de Lyngen. La idea és l’ascenció de l’Storgalten, cim que gaudeix d’unes molt bones vistes sobre el mar i els Alps de Lyngen.
Ens dirigim al poble de Lyngseidet per la carretera E8 i posteriorment per la carretera local 868 evitant haver d’utilitzar el Ferri. Continuem per la carretera 91 i posteriorment per la FV312 fins a Storvoll i creuant el pont fins a la Factoria de Peix de Sandneset. El trajecte en cotxe és llarg i comporta invertir unes tres hores aproximadament.
Ens calcem els esquís a quarts de dotze del migdia i tal com esmentava la previsió meteorològica, es comencen a obrir clarianes.
Remuntem pels mateixos carrers i travessem la carretera per enfilar camí en suaus marges de bosc de bedolls enmig de les cases. A mida que anem guanyant altura, augmenta en proporció la bellesa del paisatge. A cada passa, trobes el moment de fer una foto i en conseqüència la marxa es fa lenta. El camí s'estreny per entrar al torrent de Galtdalen Gálttavággi.
Deixem el bosc i continuem per amples pales fent alguna tímida volta maria. Seguim una traça oberta per grups que tenim davant nostre. Aproximadament a 750 metres, arribem a un tram ventat proper a un coll. Superem una curta pala inclinada amb poca neu fins al llarg i ample llom carener que porta al cim. Els darrers metres fins al cim els fem en llargues llaçades per sobre de terreny irregular i modelat pel vent.
Espectaculars vistes sobre mar obert al nord i els Alps de Lyngen al sud i a l’oest. A diferència de la zona de Tromso, els Alps de Lyngen mostren una orografia molt més salvatge i abrupta.
La baixada la fem pel mateix itinerari però quan veiem que l’accés a la pala és segur en hi llancem. Primers metres amb forta inclinació (S4) i bona neu pols. A mida que el pendent es torna suau, ens dirigim a un promontori anomenat Lassofjellet (414m) amb una fita amb molt bones vistes sobre el poble de pescadors.
Per arribar-hi, tornem a posar pells encara que siguin per ascendir uns escassos cinquanta metres de desnivell.
Gairebé son les quatre de la tarda i la llum del sol ofereix uns colors i uns paisatges de somni.
Acabem el descens pel bosc i finalment retornem al poble amb un somriure d’orella a orella. Aquesta serà sens dubte, la millor jornada que haurem fet a Noruega.
Quan retornem en cotxe, aquest cop si que utilitzem el ferri per travessar del poble de Sbensby fins a Breivikeidet i escurçar la tornada a la casa (preu: 15 euros per cotxe).

CAST

Salida: Factoría de pescado de Sandneset (Storvoll)

En primer lugar, mencionar que la calificación de la ruta como "díficil" obedece exclusivamente a si el descenso se hace por la pala principal (pendiente sostenido S4). Si optásemos para seguir el mismo itinerario que la subida, la dificultad baja hasta "moderado".

El segundo día, se presenta con un tiempo variable hasta mediodía. Decidimos ir a la zona de los Alpes de Lyngen. La idea es la ascensión del Storgalten, cima que goza de unas muy buenas vistas sobre el mar y los Alpes de Lyngen.
Nos dirigimos al pueblo de Lyngseidet por la carretera E8 y posteriormente por la carretera local 868 evitando tener que utilizar el Ferry. Continuamos por la carretera 91 y posteriormente por la FV312 hasta Storvoll y cruzando el puente hasta la Factoría de Pescado de Sandneset. El trayecto en coche es largo y conlleva invertir unas tres horas aproximadamente.
Nos calzamos los esquís a las onze y media de la mañana y tal y como mencionaba la previsión meteorológica, se empiezan a abrir claros.
Remontamos por las mismas calles nevadas y cruzamos la carretera para enfilar camino en suaves márgenes de bosque de abedules en medio de las casas. A medida que vamos ganando altura, aumenta proporcionalmente la belleza del paisaje. A cada paso, encuentras el momento de hacer una foto y en consecuencia la marcha se hace lenta. El camino se estrecha para entrar en el barranco de Galtdalen Gálttavággi.
Dejamos el bosque y continuamos por anchas palas haciendo alguna tímida vuelta maría. Seguimos una traza abierta por grupos que tenemos delante de nosotros. Aproximadamente a 750 metros, llegamos a un tramo venteado cercano a un collado. Superamos una corta pala inclinada con poca nieve hasta el largo y ancho lomo de la cumbre que lleva a la cima. Los últimos metros hasta la cima los hacemos en largas lazadas por encima de terreno irregular y modelado por el viento.
Espectaculares vistas sobre mar abierto en el norte y los Alpes de Lyngen al sur y al oeste. A diferencia de la zona de Tromso, los Alpes de Lyngen muestran una orografía mucho más salvaje y abrupta.
La bajada la hacemos por el mismo itinerario pero cuando vemos que el acceso a la pala es seguro, nos lanzamos por la pala principal. Primeros metros con fuerte inclinación (S4) y nieve polvo. A medida que la pendiente se vuelve suave, nos dirigimos a un promontorio llamado Lassofjellet (414m) con un hito y con muy buenas vistas sobre el pueblo de pescadores.
Para llegar, volvemos a poner las pieles aunque sea para ascender unos escasos cincuenta metros de desnivel.
Casi son las cuatro de la tarde y la luz del sol ofrece unos colores y unos paisajes de ensueño.
Terminamos el descenso por el bosque y finalmente volvemos al pueblo con una sonrisa de oreja a oreja. Esta será sin duda, la mejor jornada que habremos hecho.
Cuando regresamos en coche, esta vez si que utilizamos el ferry para atravesar des de el pueblo de Sbensby hasta Breivikeidet y acortar la vuelta a la casa (precio: 15 euros por coche).