Fecha de subida 19 de diciembre de 2017

Fecha de realización noviembre 2017

9,6

cerca de Itaytay, Mimaropa (Philippines)

Una CAIGUDA EN BICICLETA per l’illa de Palawan em va provocar una fractura intercostal. Res greu però vam haver d'ABANDONAR LA BICICLETA a Puerto Princesa i continuar el viatge pel nord de Palawan sobre una MOTO DE MUNTANYA que vam llogar al mateix poble. Aquí en teniu el relat:
Etapa curta però molt entretinguda. Durant força estona vam conduir per camins en molt mal estat i molt pedregosos. Alguns trams eren tant estrets que només hi passaven vehicles amb dues rodes. És important que si us aventureu per aquests camins ho feu amb una moto de muntanya i vigilant molt, ja que durant hores el recorregut transcorre per jungles perdudes on vam estar hores sense veure ningú. En cas de problemes mecànics o accidents pot ser molt difícil que ens vinguin a buscar. Vam sortit tard perquè va estar plovent algunes hores de bon matí i vam esperar que parés. És per això que vam trobar les pistes enfangades, però segurament deuen estar així fins a finals de desembre, quan s’acaba la temporada de pluges. A part d’això, les selves són d’allò més salvatges i espectaculars i, de tant en tant passarem per alguna platja de somni totalment solitària i fins i tot unes cascades d’aigua enmig de la selva. A l’arribar a San Vicente vam passar de llarg per visitar un bonic poble de pescadors amb una platja espectacular que hi havia una mica més enllà. A Sant Vicente hi havia un parell d’allotjaments, nosaltres vam estar al Basio’s Place (400 Pesos l’habitació, uns 6,6 €).
Bonica i solitària platja de cocoters i sorra blanca. No hi havia cap tipus d'infraestructura però uns nois estaven construint uns bungalows amagats entre els cocoters amb la intenció que algun dia sigui un indret turístic. Hauran d'arreglar molt la pista.
Les Bighao Falls són unes boniques cascades enmig de la selva. La veritat és que tampoc no són res de l'altre món però estan molt a prop de la pista principal i al costat d'un petit poble rural amb un parell de botigues on prendre alguna cosa. Des del poble s'ha de caminar uns 10 minuts per un senzill camí on vam tenir el privilegi de ser acompanyats per un parell de nenes prou avorrides com per considerar-nos l'atracció del moment.
Alguns dels rius que vam travessar estaven força crescudets.
En tot Palawan pràcticament no vam veure cap tractor. Allí encara s'utilitza la força animal, concretament els búfals d'aigua, que tenen l'avantatja respecte els tractors que no necessiten edat mínima per a ser conduits.
Panindigan és un bonic i petit poble de pescadors situat en un pintoresc cap geogràfic.

• Jens Kraemer 22-abr-2018

Your description would probably be helpful if it were written in English ;)

• Foto de Marikitas Del Infierno

Marikitas Del Infierno 28-dic-2018

Ja ja, in Inglis? si no lo pone ni para los españoles, es lo que tienen las razas superiores.

• Foto de Very

Very 03-ene-2019

Buenos días Marikitas, y perdona que te responda tarde porque he andao un poco liao (de hecho el comentario anterior ni lo había visto). Resulta que yo escribo en la lengua que me expreso mejor, que es la que se hablaba en casa y con la que me he criado. Supongo que a ti te debe pasar lo mismo y también debes escribir en español porque debe ser la lengua con la que te expresas mejor. A pesar de eso intento responder en cualquier idioma que más o menos entienda y me pueda expresar, incluso hasta a la gente me falta al respeto. Salud y que tengas un buen día.