• Foto de A REGODUXE - Borela

Fecha de subida 16 de septiembre de 2011

Fecha de realización septiembre 2011

9,7

cerca de Mourente, Galicia (España)

Unha ruta algo corta pero suficientemente dura, atravesamos desde Tenorio hasta Borela, no concello de Cotobade, cruzando os montes do Castelo.

Collemos un desvío mesmo onda a gasoliñeira de Tenorio, ascendendo o monte do Outeiro de Bandeira ata dar en Vilanova. Seguindo o desvío coñecido evitamos as estradas e chegamos as Cubelas, e nos Palleiros iniciamos a dura subida hasta a Chan da Batalla.

Buscando unha pista de baixada, metémonos por uns carreiros casi impracticables para chegar ó antiguo basureiro-incinerador, hoxe clausurado. O camiño de baixada estaba flanqueado de toxos bravos que apenas deixaban paso, a pendiente de descenso era moi pronunciada, non sabendo aínda se era mellor atender ós buratos e pedras ou os toxos. A lugar chámase A Regoduxe.

Rematada a baixada chegamos ó campo de futbol das Estremas, no pozo negro, dende alí achegámonos a Pazos de Borela, onde atopamos unha fonte e unha capela.

Acertamos por unha pista ata chegar a igrexa parroquial de Borela, onde nos sentamos nun elaborado banco de pedra. Botamos unha ollada á casa rectoral, que xa amenaza ruina, e seguimos ruta cara a Mirón.

En Vilarchán fomos agasallados con uvas por unha simpática señora mallor que estaba vendimando, e nos dou conversa durante longos minutos.