6,4

cerca de Arenys de Munt, Catalunya (España)

16km amb 900m+ és per acabar amb unes cames picadetes, i avui és el que ha tocat. En total 25 i 1100+ però repeteixo: 900 als 16!!!
Avui m'han acompanyat pel Montalt els Trencacames de St. Antoni de Vilamajor, una colla de Bikers experimentats amb els quals hi tinc una bona amistat. Ells són del ram i els hi agrada "l'acció", així que la idea era fer les millors baixades del Montalt i aconseguir passar per bastant corriol si era possible...

Hem començat pujant el corriol de Lourdes al turó de Ca l'Amar, corriol preciós que ja he esmentat altres vegades. La majoria de gent suposo que el fa de baixada, però de pujada és ciclable totalment però pica pel seu desnivell! Just arribats al Corral, comença la primera baixada del dia. Una primera part de corriol molt Flow però una segona part amb pedrots que et redueixen molt la velocitat i requereixen la teva millor tècnica. Amunt altre cop amb uns pujadots considerables fins arribar per segona vegada al Corral. D'aquí, seguim pujant per camins i corriols fins arribat a la Pedra de la Ferradura a on hem fet la segona baixada del dia: La Montalt Line. Un primer tram de corriol no molt picat seguit d'una "línia" amb molt flow de casi un km de llargada a on has de triar la traçada que més t'agradi. Molt, molt guapo. Tornem a pujar, primer per corriols dels Xurribikers i després per pista fins arribar a la porta de la valla de la Finca del Montalt que saltem com podem... Acabem de pujar una mica fins el Turó de l'Oriola, a on ens fiquem pel DH del Supermaresme (o això ens pensem, no sé si hi ha variants). Una baixada moolt flow divertidíssima que ens portarà fins el poble de Sant Vicenç de Montalt a on agafarem la carretera del Pollastre fins gairebé Arenys de Munt. Un parell de corriols més i arribem al poble amb un somriure d'orella a orella.

Us deixo un vídeo d'un tal Xavier Porta que fa l'últim descens fins Sant Vicenç, l'anomenat DH Supermaresme:

• p300 18-dic-2012

Ei.. Pinta molt bé i em posses les dents llargues. Només que, tot i ser amant dels corriols, no estic gaire amb l'argot del flow, picat, etc..
    Només saber la dificultat general dels corriols, si son molt tècnics, amb molta pedra o amb tallats.
    Sigui com sigui, me l'apunto per aviat

Jordi Ginesta Jo_On 18-dic-2012

Ja,ja,ja!!! Mira, els americans diuen paraules d'aquestes....

Flow vol dir que són ràpids, amb poca dificultat tècnica o que es pot passar a una velocitat ràpida. I picat vull dir, no molt vertiginós, en el qual el desnivell es va perdent no molt ràpid!

Crec que si t'agraden els corriols t'ho passaràs teta, però agafa-t'ho amb filosofia perquè les pujades piquen de valent!!!

Salut i pedres!!! :D

• p300 03-ene-2013

Finalment hem fet la ruta i la veritat es que esta molt kurrada. Algun tram una mica tècnic però disfrutona. Llàstima del tram de carretera, una mica llarg pel meu gust. Estarem a l'aguait per properes rutes que pengis.
    Salut !!

Jordi Ginesta Jo_On 02-feb-2013

A veure si em poses unes estrelletes que em fa il·lusió!!! Je,je,je...

Saludus!!! ;D

• p300 02-feb-2013

Bona ruta amb un munt de corriols

Firebike4 08-mar-2013

Merci per penjar el track. Som de Canet i la vam disfrutar molt aquest cap de setmana... ara només ens falta trobar una tornada per muntanya.... molt bon descens.

Jordi Ginesta Jo_On 08-mar-2013

La tornada per muntanya hi és. Jo la vaig fer la primera vegada que hi vaig anar. Descarrega't el track de la MontaltBike 2012 i ja ho tindràs! Empalma el tros que surt de la carretera de Mata i és un enllaç bastant corrioler fins al Castell de Can Jalpí... ;-)

Firebike4 06-dic-2013

Ei merci per la resposta... ho he vist ara que volia tornar a fer la ruta.... així que demà farem la MontaltBike sencera a veure que tal.

Firebike4 08-abr-2014

Bona ruta corriolera amb trams tècnic i altres més ràpids.

Firebike4 08-abr-2014

He tornat a fer la ruta després d'1 any ;). L'he enllaçat a la MontaltBike 2012 com comentaves. Genial.

Jordi Ginesta Jo_On 31-may-2014

Molt bé Firebike4!!!

• Foto de xeic62

xeic62 23-ago-2014

Ruta molt canyera, potser alguns trams amb rocs masa difícils per mi, en general molt divertida, gràcies

• Foto de Daniman818

Daniman818 24-mar-2015

Ruta molt divertida,baixadas brutals per a gent amb menys coneixement que una sargantana.He disfrutat com un mala bestia,salud i aFULLLLL

BESTIAL

Jordi Ginesta Jo_On 18-jul-2015

Gràcies per la valoració Dani! Salut i pedres!

• remosch 12-jul-2018

hola Jo_ON. Encara hi son aquests corriols? et pregunto per que aqui a Mataro han pasat les maquinas a tot arreu...gracies

• Foto de Daniel_79

Daniel_79 06-ene-2019

Hola jo_On, Saps si encara és ciclable aquesta ruta?