Fecha de subida 31 de enero de 2015

Fecha de realización enero 2015

cerca de Balaguer, Catalunya (España)

Desnivell acumulat + real: 1.350 m.

Ruta per la comarca de La Noguera que, sortint i acabant de Balaguer, es pot dividir en 2 meitats exactes i ben diferenciades: els primers 25 km ens porten per pistes fins a l'ermita de la Mare de Déu de Cèrvoles: primerament es van recorrent camps i en la part final s'enfila una pista ampla que va pujant amb suavitat i sense problemes ens porta fins a l'ermita. Durant la pujada gaudim de boniques vistes de l'embassament de Santa Anna i les muntanyes que l'envolten. Abans de prendre la pista de pujada a l'ermita, val la pena una petita visita a Castelló de la Farfanya, pujant fins el turó en el que es troba el castell en runes i l'església d'origen gòtic de Santa Maria.

La 2ª part de la ruta, en canvi, és totalment corriolera, sense fer gran desnivell, més treballada. Comencem dirigint-nos cap a la cinglera situada darrera l'ermita de Cèrvoles i la recorrem fins a la punta per un petit corriol en pujada. A partir d'aquí s'inicïa un descens tècnic per una trialera molt pedregosa i amb lloses de pedra relliscoses. El descens acaba al poble d'Os de Balaguer. Des d'aquí, de seguida es tornen a prendre corriols que en puja-baixa ens porten fins el monestir de Les Avellanes. Petit descans i ràpidament tornem a agafar corriolets, ja dirigint-nos cap a Balaguer.

Després de 20 km de corriols (des de l'ermita de Cèrvoles), hem hagut de tirar per carretera (saltant-nos els darrers 5km de corriol de baixada), per manca de temps.