Fecha de subida 17 de septiembre de 2020

Fecha de realización septiembre 2020

cerca de Berga, Catalunya (España)

Desnivell acumulat + real: 1.200 m.

Ruta de gran bellesa i autèntic BTT, per descobrir la zona dels altiplans i les cingleres de Capolat i de Sant Sebastià, situada al límit entre l'Alt Berguedà i la plana del Baix Berguedà.

La ruta es pot dividir en dues parts molt diferenciades:

La primera part, amb sortida des de Berga pel camí ral de Solsona i fins al camí asfaltat de Tresserra a Capolat, transcorre per camins rurals amples i en bon estat, carreteres i camins pavimentats. En arribar a la pista pavimentada de pujada al Mal Pas de Capolat, s'assoleixen pendents molt durs (fins al 16%), amb trams força sostinguts, tot contemplant les cingleres i els estrets passos del port.

Després d'assolir-se el Mal Pas de Capolat (cruïlla de camins), es descendeix per pista encara bona fins a Tresserra, on comença la segona part de la ruta, per camins molt poc marcats enmig de boscos, en un continu i llarg puja-baixa en el que cal treballar força.

Aquesta part és molt més BTTera, amb camins en mal estat arran de cingleres, grans vistes de la Plana del Baix Berguedà i un corriol tiraler molt tècnic a la part final (sender local de la Costa Serrapinyana), amb algunes remuntades finals que et deixen trinxadet. Abans d'aquest llarg descens final, es passa pel Pantà d'Espunyola, on s'hi pot fer un bany en època de calor.

NOTA: tot i la distància i el desnivell moderats, s'ha qualifica la ruta com a difícil per l'abundància de camins off-road per la zona alta de la ruta, la dificultat tècnica del llarg descens trialer final i l'exigència física dels forts pendents de l'ascens al Mal Pas de Capolat.
Parquing

Lago

Pantà de L'Espunyola

Río

Riera de Clarà (creuament)