cerca de Cabanes, Valencia (España)

Ruta feta "a mà" amb el G Earth, bassant-me en la feta el dissabte passat. No té dificultats, pràcticament tota és per pista.

Eixida des de Cabanes a les 9:30h i amb 2º de temperatura. Puje per carretera fins agafar un desviament a l'esquerra. A partir d'ací, i fins quasi la font de Calaf, tot pista, llevat d'uns trams de trialera, curts.
La primera part, fins al creuament baix la carretera de l'aeroport a Torreblanca, hi ha molta baixada. A partir d'ací, cal pujar un desnivell en algún moment important, però en general no massa difícil, i amb la pista en bones condicions.

El primer tram tras atravessar per baix aquesta carretera, és complicat per la pendent i l'estat del sol, amb molta pedra solta. Més abant, la pista és ampla i en bon estat en general. Hi ha, després de creuar la carretera asfaltada prop de Vilanova, un tram per dins d'una torrentera, un poc complicat.

Crec que la ruta ens porta per paisatges i masies interessants. A prop de la Torre, i amb un tram d'asfalt, la font de Calaf on podem beure un aigua prou fresca i bona. Desde ací, baixada per pista prou trencada fins a camins rurals asfaltats que ens duen a la Torre En Domènech.

Bon esmorçar al bar La Torre -quasi dinar, se m'han fet les 12:30- i retorne a Cabanes seguint la Via Augusta, encara que a prop de Cabanes em desvie per enfilar més directament el punt d'eixida.

Em despiste dos o tres vegades, donat que hi ha moltes pistes per aquesta zona.