• Foto de BTT - Ribes de Freser - Puigmal - Taga - Balandrau

Fecha de subida 1 de julio de 2012

Fecha de realización junio 2012

cerca de Ribes de Freser, Catalunya (España)

Ruta muy dura, con tramos de bici a cuestas y rampas muy duras, bajadas técnicas y salvajes, eso si, espectacular!
Salimos de Ribes de Freser y subimos por carretera hasta Planoles, allí empezamos ya por montaña hasta Dorria, Creu dels Meians, Pas dels Lladres y Puigmal, foto de rigor y para abajo dirección Fontalba, cerca del parking la ruta queríamos hacerla hacia Planoles por sendero- pista pero el sendero era muy lento y sabiendo que nos quedaban muchas horas para subir a los otros 2 picos decidimos ir a buscar la pista que baja de Fontalba a Queralbs, de vuelta a Ribes a buscar la furgo que era nuestro avituallamiento, y a por el segundo pico del día, el Taga, pese a ser el pico mas corto y de menos altura es muy duro, las rampas son muy continuas con un % muy bestia hasta la cima, se puede subir casi todo montado, una vez en la cima para abajo por el GR, espectacular! Bajada con buena inclinación, un mal sitio para quedarte sin frenos. Una vez de nuevo en la furgo salimos hacia el ultimo pico del día, el Balandrau, la pista es bastante de buen subir pero se hace larga después de lo que llevamos encima, por fin llegamos a las últimas rampas en la que se ha de patear y ya hasta la cima! Tercer pico conseguido!!!!, eso si, aún queda la bajada que se hace muy larga, es técnica y algo salvaje, bajando por prados con mucha inclinación con regueros, piedras etc y por zonas de bosque algo sucias de maleza siguiendo un sendero poco marcado, una vez pasado el bosque ya pista y carretera hasta Ribes de Freser... reto conseguido!

Powercillo 01-jul-2012

Com diu el company, la ruta es espectacular. Nomes per gent entrenada i que els hi agradi l'alta muntanya amb la bici. Encara que sigui ella la que te d'anar a sobre nostre en mes d'un tram. Altament recomenable, encara que nomes es vulguin fer un o dos dels cims.

Powercillo 01-jul-2012

Oh, si es la Niner! https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/btt-ribes-de-freser-puigmal-taga-balandrau-3023953/photo-1246697

• Foto de megakrak

megakrak 03-jul-2012

Ets un puta makina felicitats. Pujar el Puigmal ja es dur, no em puc imaginar pujar el Taga i el Balandrau Enhorabona.

• Foto de alexruiz9

alexruiz9 03-jul-2012

Vaya ruta!!! yo estuve el lunes en el Taga caminando, no me imaginaba que se podia subie en bici

• Foto de Pere Jaume

Pere Jaume 19-jul-2012

Aquest és un somni que tenia jo, amb un trac guardat al calaix molt semblant al teu, i que no puc fer: em falta tècnica i cames.
    Felicitats un altre cop.

• Foto de doo4ever

doo4ever 04-ago-2012

Moltes gràcies, va ser una gran dia de Btt!

• Foto de juan blanch

juan blanch 08-sep-2013

Si tú trigues 14 hores, jo en necessitaría 21!!! (qué optimista). Jo faig la versió Puigmal-Nuria (tartera) i Queralbs (pel camí a peu). Molt menys desnivell, pero amb la tanqueta ;-)

Powercillo 09-sep-2013

No et pensis Juan, tampoc hi ha per tan. :p

Ignasi82 10-jul-2014

Osti, quina animalada, felicitats!! Precisament fa quinze dies vaig pujar el Puigmal i el Taga amb la bici (en 2 dies consecutius), i aquest cap de setmana volia pujar el Balandrau... i vosaltres vau fer els 3 seguits, chapeau!! Jo que em pensava que estava ben entrenat ;)

• Foto de doo4ever

doo4ever 11-jul-2014

Bones Ignasi! La vam tornar a fer el dia 5 d'aquest mes, la ideia es fer-la cada any, aixi que si et vols animar al 2015 ja saps! Segur q si vas fer el Puigmal i Taga pots fer els 3! Ara potser l'any vinent intentem fer 4, Puigmal - Puig estela - Taga - Balandrau! Ja vorem! :)

Ignasi82 11-jul-2014

La veritat és que motiva molt com a repte, gràcies per la invitació! Ja m'aniré entrenant fort doncs :)

• Foto de Angelcicleta

Angelcicleta 05-may-2015

Hola doo4ever
    L'any passat vaig intentar'ho, però enllaçant Puigmail amb el Balandrau. Vaig pujar per ctra fins el Serrat i un cop allà, creuant per un senderó molt maco, vaig anara a trobar la pista que puja de Ribes i que enllaça amb el vostre track. La intenció era la afegir el Cerveris al repte i fer'ho encara més recargolat. Després, pujar Balandrau i baixar per on veu baixar vosaltres, ctra fins a Ribes i per culminar, ascensió al Taga també seguint el vostre track.
    Malauradament, desprès de fer el Puigmail amb un temps magnific, van començar a apareixer nubols. Vaig seguir, però quan estava apunt de coronar el Balandrau, em pillar una tempesta impresionant i vaig tenir que sortir per potes arribant a Ribes congelat i xop i ja ni em vaig plantejar de pujar Taga.
    Aquest any em torno a plantejar el repte pel dia 27 de juny
    Gràcies per compartir aquest magnific repte

Ignasi82 05-may-2015

Angelcicleta, m'agradaria molt intentar fer-la també aquest estiu, a veure si arribo al 27 de juny en prou forma :)

• Foto de Angelcicleta

Angelcicleta 11-jul-2016

A la tercera, pels pels ja que al Balandrau tronava i em va ploure una mica, aquest any si, el temps m'ha respectat i ho he aconseguit!! Això si, dia de calor extrem que ha fet encara més dura una ruta que ja de per si, es durissima. La meva idea inicial era la de fer com a segon cim el Balandrau pel Serrat i sender del Refugi, però finalment, crec que encertadament. vaig optar per seguir el teu track. Crec que és la millor opció ara que ja he fet el recorregut. La baixada del Balandrau et deixa trinxat, és molt bèstia, tant per desnivell com per la dificultat tècnica. Arrivar tant trinxat i tenir que afrontar el Taga al final, tot i ser una ascensió curta (comparada amb les altres dues), pot passar factura. Felicitats pel recorregut!!